Cuti
Fin redegjørelse - selv om jeg er langt ifra enig.
Savner noen viktige nyanser. Frank har helt klart et bedre utgangspunkt enn Ange hadde, men han tar også over et lag som ikke var i nærheten av å greie å kjempe på flere fronter sist sesong (om enn skadeforfulgt). Er jo kombinasjonen av en historisk dårlig ligaplassering og EL som ikke var nok for Levy, ikke EL i seg selv.
Gitt Franks egen uttalelse om å være konkurransedyktige i alle turneringer, er det ikke dét som er fair å bedømme ham på i sin første sesong?
Så er jeg enig i at man bør kunne fovente å vinne noe etterhvert (selv om jeg nok ikke er like fastlåst på at det må være i sesong 2). Synes dog CL og/eller PL som det naturlige neste steget er noe urettferdig. Dette er ikke for å snakke ned EL-troféet, men man kan ikke hoppe bukk over den enorme kvalitetsforskjellen på disse turneringene - selv om EL selvfølgelig var megajevt for oss å vinne.
Så jeg tillater meg å kaste ut et tankeeksperiment. Vi blir nr. 4 i sesong 1. I sesong 2 følger vi opp med en 5. plass og vinner FA-cupen. En turnering med (arguably) høyere nivå enn EL, men kanskje ikke like stor på papiret (europeisk trofé osv). Vil det da være en skuffelse? Frank vil ikke ha levert til forventning?