Synes det er vanskelig å ha noen særlig mening om dette fra utsiden. Hvem som er mest respektert, som kan være en inspirasjon osv. i gruppa kan man egentlig ikke så ofte se fra tribunen/TV’n.
Så er det egentlig ikke så mange å velge i. Hvis de skal a) spille noenlunde fast b) ha litt erfaring.
Vicario
VDV
Romero
Porro
Solanke
Kulusevski
Vicario har jo den litt “old school” måten å være på, men er han en kaptein? Usikker. Porro litt det samme. Romero kan være en leder på sett og vis, men snakker han engelsk? Og en kaptein som skrur av titt og ofte i kamper er jeg litt skeptisk til. VDV er som nevnt av andre mye skadet. Han har dog en aura man kan se for seg passer for en kaptein.
Fra utsiden liker jeg Kulusevski best som kaptein, men igjen - det kan jeg ikke ha noen sterke meninger rundt.
Mange jeg liker i troppen som Maddison og Davies. Davies vil spille lite og knapt en som har nok “karisma” til å være kaptein. Maddison er bedre i intervju enn på banen - dvs er mitt inntrykk. Også usikker på hvor mye han vil spille.
Hvis Son blir værende antar jeg han er opplagt kaptein. Og det er greit. Hvem som blir vise-kaptein er ikke så enkelt. Antar man ikke tar fra Romero vervet. Tredjemann er nok mer åpent.