Veldig usikker i hvilken tråd jeg skulle legge det ut i.Tar sjansen her.Moderator må gjerne legge den i rett tråd 😉
Jeg sett litt på skadehistoriken vår de siste sesongen, spesifikt fra Ange ble ansatt ( sesongen 23/24).Dette skremmende lesing folkens.
Ikke lett forklare dette, men skal gjøre et forsøk.Jeg gjort skadene om til uker, det var enklere.Jeg har brukt transfermarket som kilde.
Et lite eksempel: Hvis Son var ute 7 uker.Romero ute i 10 uker og Bentancur ute i 5 uker.Da blir det 22 uker 🙂
Jeg legger også til de som var/ er langtidsskadet, da står ukene i parantes.Det totalt antall uker gjennom hele sesongen.
Ta for eks, Richarlison som var ute i 9 uker med skader i sesong 23/24, men det var ikke sammenhengende.Da går ikke det under som langtidsskadet.
Langtidskadet tenker jeg må være 2 mnd.Tar kun med de som hadde fair sjanse for spille.Tar ikke med reserver som ikke var i nærheten av å spille for eks. Whiteman, Tanganga osv.
Ikke døm meg for hardt, dette tok sin tid 😉 . Med dysleksi så kan jeg nesten garantere tellefeil 😆
Mulig dette blir totalt forvirrende og blir slettet etter 2 minutt 😕
Okey, here we go.
Sesongen 23/24:
Første sesong til Ange hadde i totalt 206 uker med skader fordelt på 23 spillere.
Langtidsskader:Forster (15) - VDV (10) - Bentancur (15) - Maddison (10) - Perisic (16 uker) - Solomon (30) - Sessegnon (38).
Det skal sies at Sessegnon er soleklar vinner her med sine 38 uker, med Solomon rett bak.To spillere som drar tallet veldig opp.En del "småskader" var det, spillere ute i 2-6 uker her og der.
Sesongen 24/25:
Her går det litt ned, vi fikk 169 uker fordelt på 22 spillere.Men langtidsskadene tok nesten knekket på oss.
Langtidskader: Vicario (12) - Romero (15) - VDV (16) - Dragusin (15) - Odobert (19) - Moore (10) - Richarlison (20).
Galskapen bare fortsetter, hvordan er det mulig.Her var nesten hele forsvaret vårt var ute på samme tid 😨.
Også denne sesongen hadde vi en del spillere ute med småskader 2-6 uker.
sesongen 25/26 til nå:
Selvsagt en utfordring pga vi har spillere ute med skader og vi vet ikke når de kommer tilbake.
I Thomas Frank sin første sesong så er vi oppe svimlende 194 uker fordelt på 18 spillereEn del av skadene henger igjen etter sist sesong, Kulusevski, Maddison og Dragusin.
Langtdiskadet:Maddison (38) - Dragusin (16) - Davies (21 ut sesongen) - Takai (21) - Bissouma (17) - Bergvall (18 ut sesongen?)- Bentancur (10+) - Kulusevski (16+) - Kudus (12+) - Solanke (19) - Richarlison (6+)
Til nå har langtisskadene kommer på løpende bånd.Helt uffattelig at det er mulig.Okey Maddison og Kulusevski sine skader drar opp her, men det er likevel sjokkerende.
Hvem har skylden for dette marerittet.
- er vårt medisinske apparat som ikke gjør jobben?
- Er manageren som overstyrer dem?
- får ikke spilleren hente seg nok inn etter kamper og skader (restitusjon) ?
- Er treningen for harde?
- Blir det ikke rokert nok, blir noen spillere brukt hele veien? Ingen pause/hvile?
Jeg er usikker på hvem sin feil dette er.Jeg har liten misstanke at det blir rokert for lite, det er samme spilleren som starter kampene.Jeg synes ikke vi bruker troppen vår godt nok, vi må bruke talentene våre mye mer.
En manager kan "overstyre" sitt medisinske apparat med å gå direkte til spilleren.Tror Mourinho gjorde noe slikt.
https://www.transfermarkt.co.uk/tottenham-hotspur/ausfallzeiten/verein/148?reldata=GB1%262025