Nå har vel han fyren der antakelig ca 0 ekstra innsikt i hva som skjer på innsiden i Spurs (i likhet med de fleste andre pundits og forståsegpåere):
"Bryan King is an English former professional footballer who played as a goalkeeper for Chelmsford City, Millwall and Coventry City".
Når det er sagt så skjønner jeg hvorfor han sier det av to grunner:
1) Vi har endret spillemåte ganske betraktelig etter jul. Det er ikke lenger all-in hele tiden, ikke like skyhøy risiko, ikke maks intensitet i 90 minutter, man rusher ikke spillere tilbake fra skader og man roterer faktisk noe. Noe som i utgangspunktet er bra spør dere meg - jeg anså ikke det opplegget som bærekraftig i lengden.
2) Vi så spesielt tafatte ut i andre omgang mot Southampton. Første omgang var dog ikke så ille spør dere meg.
Spørsmålet i forhold til første punkt over er hvorvidt dette er en villet endring ovenfra (Postecoglou eller noen over ham i hierarkiet har innsett at hva vi holdt på med ikke gikk - og tatt grep i form av endrede instrukser) eller er det en endring som har skjedd på grunn av at spillerne ikke vil spille the "The Postecoglou Way" lenger. Om sistnevnte stemmer er det fair å si at han har mistet garderoben.
Spørsmålet i forhold til andre punkt over er hvorvidt spillerne fikk beskjed fra Postecoglou om å ta det rolig i andre omgang i lys av at vi spiller en sesongdefinerende kamp på torsdag - eller om de bare falt sammen uten noen slik beskjed. Om sistnevnte er tilfellet så kan det være et tegn på å ha mistet garderoben eller bare et tegn på en generell håpløshet i et lag som har ca 0 igjen å spille for denne sesongen utover Europa League.