Litt usikker på hva jeg ønsker fra dette vinduet. Vi har kanskje utbedret en svakhet med Palinha?
Vi skal kanskje spille en litt annen fotball enn forrige sesong, så da kan det være andre svakheter og styrker som viser seg.
Vi har på tross av det de viste forrige sesong, en rekke gode enkeltspillere over hele banen. I tillegg kan det jo være slik at den type fotball vi skal spille, passer spillere som Bissouma, Bentancur, Dragusin, Danso, Odobert og Tel med flere bedre? I såfall har vi plutselig en rekke med "nye" spillere.
Jeg har ingen problemer med å ha litt is i magen, og bruke første sesongen som med våre 4-5 siste managere til å identifisere svakheter/behov. Samtidig som jeg er sikker på at disse spillerne er gode nok til en 7. plass (som er min ambisjon), dersom Frank klarer å inspirere dem. Og cup er cup, håper vi vinner en av dem!
Hvis ambisjonen er å kjøpe seg til ligagull, kan det slå motsatt vei. Vi kan ende opp med å kjøpe Sanchez, N'Dombele, Lo Celso, Pavliuchenko, Paulinho etc, og vi vinner ikke ligaen med slike.
Stiller meg bak de valgene klubben tar i sommer, fornuftig med is i magen. Så tar jeg gjerne en 22-23 årig midtbanespiller fra Dinamo Zagreb til 10-20m£, eller en ung bulgarsk spiss fra tysk fotball 😉