gazza79 Cuti Selvsagt er det lov å drømme og Son er vel på vei ut snart uansett. ManagerBill Vi burde definitivt dyrke frem Gray og Bergwall Schism Bergwall ville jeg påstått er best i 10er eller en slags 8er rolle som Ødegaard spiller i Arsenal
Andreas gazza79 Eg er meir usikker kor Bergvall er best pdd. Synst han fungerte veldig godt både høgt og djupt. Bedre til å lese spelet enn ein del andre som spelte dhupt denne sesongen. Men mulig potensialet hans er størst framover i bana.
Schism Jeg vet ikke hvor Bergvall vil bli best, men 10'er får han uansett ikke spille for oss nå. Og jeg tror, såpass god som han er defensivt, at det å sette han som 10'er er litt bortkastet. Tipper han blir en "alt mulig"-mann. Var vel det Bielsa kaller en Modric.
Eddie Har vi per dags dato en defensiv midtbanespiller som kan gjøre møkkajobben der? Neppe! Bergvall er offensiv, Gray kan kanskje bekle den jobben ja, på sikt. Tenker en rutinert kar med gode kvaliteter, det mangler vi.
ManagerBill Eddie Helt korrekt analyse, ,,,Vi trenger en Midtbaneanker spiller,,,som har regien,,,og får spillet til å flyte sømnløs mellom ledda,,,,,
Schism Jeg ser ikke bortifra at man om noen år vil snakke om midtbanespillere på en litt annen måte. Litt som at backer som Gary Neville og John Arne Riise ikke finnes lengre. Backspill er blitt mye mer "sofistikert" med årene - så tror jeg at midtbanerollen(e) hvor man har en tydelig "Makelele" (6'er eller til og med 4'er for noen) fort kan forsvinne. På samme måte som den rene "10'eren" ala Baggio nesten er borte. Det er mye bedre å ha f.eks Bergvall og Gray/Sarr på midten hvor begge er komfotable med å være med i angrepet og å holde - ettersom hva den andre gjør. Da er det den som er i best posisjon til å følge med (eller holde) som gjør det og vice versa. Isteden for at det er bestemt på forhånd. Kjøper man en som Palhinha så låser man seg mye mer. Så får man se om jeg får rett.
Schism "Møkkajobben" og "flyte sømløst" er ofte to forskjellige spillere tradisjonelt sett. Faktisk tror jeg Bergvall og Gray har bedre forutsetninger der på sikt enn de fleste andre. Begge har defensiv overvåkenhet samtidig som de er gode med ballen. Rodri er rimelig unik. Men selv folk som Rice har ganske klare begrensninger hvis man skal ønske seg en som gjør "møkkajobben" og skal få til til å flyte "sømløst". De spillerne finnes omtrent ikke. Hvis man skal en som er ekstremt god på begge deler.
ManagerBill Schism Enig dr Bergwall og Sarr ..Viktig at laget har min.2 som kan bekle rollen..shitty gjorde kardinalfeil da dei kun hovedsakelig fokus på rodri,,og da han rauk ut I mnd.vis med skade sanka dei betydelig mindre poeng,og CL gikk og over styr.....Der har vært gode midtbaneankerspillere oppigjennom tidene Platini 3 g Ballon d'Or er et eksempel....på sømnløs spill...
Eddie Tenker at vi er den klubben blant de beste lagene (normalt) som ikke har en klar ener på midtbanen. Det er ørten år siden sist. Sånn jeg ser det lider vi av mangelen på en slik spiller kontra topplagene... Vi er egentlig ikke så langt unna de beste lagene, men dette er den viktigste mangelen. Da gjenstår det å se om Levy og co får gjort jobben...
OysteinS Eddie jeg syns det blir feil å skylde på Levy hele tiden, vi manglet jo veldig en goalgetter for noen år siden også...
Eddie OysteinS Skylder ikke på Levy. Poenget mitt er at i MINE øyne så mangler vi en sånn spillertype for å være med helt der oppe. Da er det naturlig at det er Levy og co som må eventuelt fikse det. (Dersom de deler samme syn)
ManagerBill OysteinS Der er jeg uenig med dg,,Levy har vært styreformann i over 24 år....So har han dobbel stemme ved vedtak i spillersaker
OysteinS Eddie mitt poeng er at vedkommende kanskje finnes allerede i egne rekker og ikke bør hentes av Levy, jeg regner de fleste tenkte på samme goalgetter som meg 😁
Kungreke Vi mangler alltid den ene spilleren. Har vært sånn så lenge jeg kan huske. Vi hadde bortimot komplett lag under Poch men noen av våre beste (Dembele f. Eks) slet med kjekstilstanden.
Eddie Kungreke Håpet er at vi for en gangs skyld greier å kjøpe en gud på midtbanen. Håpet lever enn så lenge...
rihno Det er en interessant og paradoksal diskusjon med tanke på om man skal satse på ungdommen eller kjøpe topp notch, provne klassespillere. Kan man kjempe om topp 4 dersom ungdommen skal få prøve seg i den grad at de faktisk får spille kamper? Og hvor mye ungdom kan man satse på samtidig uten at det går på bekostning av poeng? Jeg tenker om kravet er topp 6 så begrenser det mulighetene for ungdommen. Er målet å dra med ungdommen inn i en ny "storhetstid" (Poch) så må vi belage oss på noen sesonger litt lenger ned på tabellen. Begge deler samtidig tror jeg er en utopi.
Schism Det er ingen som mener at man skal ha en haug med spillere under 20, men det bør være en vei for noen. Ser ikke på det som noe motstridende med å gjøre det godt i ligaen. En kar som Bergvall viste i fjor at han er en mer nyttig «troppspiller» enn folk som Højbjerg osv. Og hvis man blir kjent som en klubb som gir folk en fair sjanse til er det enklere å tiltrekke seg de beste talentene.
rihno Schism hvor stor kan haugen være da? Du nevner Bergwall, han regnes vel strengt tatt som ungdom fortsatt? Hvem flere skal få plass? Jevnlig.
Andreas rihno vi har vel flere en Bergvall i dine auger og? I MINE auger trenger Begvall, Moore, Vuskovic, Gray, Sarr og Odobert enten myke spel eller utlån. Og eg har sikkert glømt nokon som og er nær med å banke på førstelagsspel-døra.