- 1.Vicario (K)
- 2.Kinsky (K)
- 3.Porro (HB)
- 4. Spence (HB)
- 5. VDV (MS)
- 6. Romero (MS)
- 7. Danso (MS)
- 8. Davies (VB)
- 9. Udogie (VB)
- 10. Bergvall (SM)
- 11. Gray (SM)
- 12. Bentancur (SM)
- 13. Sarr (SM)
- 14. Johnson (HV)
- 15. Kudus (HV)
- 16. Kulusevski (OM)
- 17. Maddison (OM)
- 18. Tel (VV)
- 19. Odobert (VV)
- 20. Solanke (S)
- 21. Gibbs-White (OM)
Da er det fullt.
Keepere: 2
Høyreback: 2
Venstreback: 2
Midtstoppere: 3 + Gray og Davies kan dekke
Sentral midtbane: 4
Høyreving: 2
Venstreving: 2
Offensiv midtbane: 3
Spiss: 1
Det er jo ikke helt hårreisende, men det er alt for mange SM/OM. Spesielt ettersom man nok aldri vil ha mer enn 3 av de på banen samtidig. Gray kan bli sett på som back, men da har vi "plutselig" vel mange høyrebacker. Og når det ikke er plass til hverken Son eller Richarlison står vi med to rimelig urutinerte på venstrevingen. Ikke umulig at både Johnson og Gibbs-White får prøve seg der selvsagt. Og personlig har jeg ikke så mye i mot at Odobert og Tel får kjempe om den plassen. Vi brukte nettopp veldig mye penger på Tel så da må han nesten få spille litt også. Odobert er også et veldig solid talent som må få spilletid for å utvikle seg.
Skal man se litt på spillertyper der er det Maddison og Bentancur som ikke helt passer. Spesielt Maddison har ikke energien og beina til folk som MGW og Kudus (selv om Kudus kan være litt lat så er han mye mer atletisk enn Maddison). Samtidig er Maddison en med mer sluttprodukt enn, vel, alle de andre vi har.
Blir interessant å se. Jeg vet ikke, men jeg tror noe overraskende vil skje. Hvis man ikke avventer for å se om det dukker opp en skade som gjør at man tar sjansen. Kjøper vi en ny til tror jeg Davies må ut. Kvalitetsmessig ingen tvil, men da er vi veldig sårbare hvis vi får skader i forsvar. Og vi vil ha få muligheter til å rotere i CL (i mange CL-kamper ønsker man selvsagt uansett det beste laget, men hjemme mot et lavt ranket lag er det fint å ha muligheten til å ikke måtte starte en av VDV og Romero osv.).