Få igang "veggen". Rimeligere plasser og noe hvitt og vifte med
Daniel Levy og ENIC
Trur fotballen som blir spilt har mye mer å si for stemningen på stadion en billettprisene. Når jeg var over på et par kamper i slutten av 21/22-sesongen var det helt vill stemning (og vi spilte ikke fantastisk fotball da heller, men vi kjempet i det minste om noe)
Enig, men det vil alltid være en kombinasjon. En litt trøtt tidlig kamp mot et bunnlag osv. så trenger gjerne den «vanlige» fansen litt hjelp. Den hjelpen tror jeg nok avhenger mer av sesongkortgjengen enn de som kjøper enkeltbilletter. Slik sett tror jeg prisene på sesongkort og at disse innehas i større grad av «ekte» fans er viktigere enn prisene på enkeltbilletter.
Spennende.
Omtrent like spennende som Eivind Trædals Twitter.
Hadde vært greit å fått vannet ut kjeltringen litt. En skam å ha en kriminell eier.
Får ikle bort Levy på denne måten, trenger noen som kjøper klubben og vil drive den selv.
Det beste man kan håpe på (realistisk sett) er vel at en amerikaner kjøper oss. Det kan jeg leve med. Orker ikke City mk4. Hadde en «sjeik» kjøpt oss uten å gjøre oss til et leketøy så greit nok det også - eller i alle fall bedre. Synes det er litt merkelig at hvis man ikke vil ha Lewis fordi han er en «kjeltring» så er man samtidig helt OK med en «sjeik» som er tilknyttet diverse autoritære og i noen tilfeller morderiske regimer…..
Så får man se hva som skjer med Lewis. Høres jo ikke bra ut, men nå er det lite som tyder på at han har bygget seg opp gjennom å være kriminell. Høres mer ut som at han har vært rimelig tankeløs med egentlig småpenger. Vi får som sagt se. Og jeg mener ikke man skal ta lett på innsidehandling. Det er tyveri, men det er en forskjell på å bli tatt i 85 i en 80-sone og å kjøre i 130 i en 50-sone.
- Redigert
Tilbake til å kjøre i 85 i 80 vs 130 i 50. En amerikansk forretningsmann/kvinne som har tjent sine penger privat er ikke det samme som et fond/sjeik som i praksis representerer regimet. Og jeg tilhører ikke de som var spesielt kritiske til Qatar VM (bortsett fra korrupsjonen som gjorde at de fikk det selvsagt).
Hadde den amerikanske stat kjøpt oss opp hadde jeg i stor grad delt det synspunktet. La oss håpe det ikke skjer.
Gjelder forøvrig alle stater. De bør holde seg unna sportslag.
Tja. Statoil fungerte rimelig bra for oss her i Norge
Bare så det er sagt så håper jeg ikke på noen «sjeiker».
Var fra min side et sleivspark nå som det ser ut som vår eier også har noen svin på skogen. Tror det gjelder de fleste på dette nivået (se bare på Røkke osv her til lands).
Så er det selvfølgelig forskjellige grader av lovbrudd som Schism er inne på. Og stater som har slaver og lar de dø under arbeid er ikke noe vi bør ønske velkommen. Verken til oss eller til sporten generelt.
Blir i alle fall off-topic
Det kan diskuteres. Når firma som Statoil og Telenor beveger seg ut av det som er deres "monopol" eller drevet av tilgang til naturressurser så går det stort sett dårlig. Blir interessant å se for de som lever så lenge hvordan Equinor ser ut om 50 år.
La oss håpe "Oljefondet" ikke kjøper oss og setter en haug med gamle AP-ere i ledelsen