Det fine med å dokumentere ting er at man kan ha en saklig diskusjon rundt ting. Man kunne jo drømme om noe lignende hva gjelder vaksiner osv 😅
https://www.tottenhamhotspur.com/media/10293/tottenham-hotspur-limited-300617-annual-report-2017.pdf
Side 34.
"The Company has issued 4 million preference shares of £0.001 each, which were purchased at a price of £10.00 per share by Macon Inc., a company with which the Group is under common control. No voting rights were allotted to the preference shares. The preference shares were accounted for as equity as there was no obligation to make repayments. In November 2016 the Company bought back the remaining 2 million shares from Macon Inc. at a price of £10.00 per share"
Så det Swiss Ramble skriver om er i praksis tilbakebetaling på et gratis lån ENIC ga klubben. Og ikke verdier som er tappet.
Hvis noen med bedre regnskapsforståelse enn meg kan si jeg tar feil så fortell meg gjerne så.
Hva gjelder å forvente at våre eiere gir flere gratis lån til klubben - så blir det akkurat det samme for meg som det sjeikene driver på med. Personlig mener jeg fotballklubber skal leve av sine egne penger - og ser ingen grunn til å kritisere ENIC for å leve etter det prinsippet. At andre mener noe annet er helt greit, men selv de bør kunne se at fotballen totalt sett hadde vært bedre hvis alle hadde fulgt de prinsippene. Alt disse eksterne pengene fører til er til slutt inflasjon i spillerlønninger.