Dougie

Johnson er nå på 9. plass på toppskårer lista. Bak folk som Cunha, Wissa og Mbeumo. Så selv om han har hatt flere veldig fine mål i år skal man ikke overdrive hva slags målsnik han er. Han er definitivt ikke en målskårer stor nok til at man skal frigi han alt annet i løpet av en kamp.

Så kan jeg fint leve med en Johnson som produserer omtrent som nå hvis han jobber hardt og effektivt defensivt. Offensivt vil han aldri bli en stor skapende ving, men hvis han kan skåre bra med mål og jobbe knallhardt så kan det være plass til han.

Da han kom tilbake etter å ha vært litt ute i fjor synes jeg han satte lista litt i det defensive presset. Husker ikke mot hvem, men husker han vant ballen høyt da han kom inn i en kamp vi slet. Cuti hylte ut i nytelse og Johnson reddet oss i den kampen. I dag presset han som en gammel C. Ronaldo. Helt utrolig at Ange av alle godtar den slags.

Alt for tidlig å skulle konkludere Slot vs. Ange nå - selv om Slot leder rimelig klart.. Fullstendig motsatt utfordring egentlig. Å ta over etter en type som Klopp har vist seg særs vanskelig i klubb etter klubb. At Slot virker til å ha klart det er fryktelig imponerende, men om det varer er alt for tidlig å si.

Ange sin utfordring er egentlig enklere, men alltid vanskelig å si hvor lang tid det vil ta. Hadde Arsenal vært bedre med en annen manager enn Arteta nå? Også umulig å svare på, men kanskje ikke veldig sannsynlig. Kamper som City viser at det ikke er helt svart hos oss heller.

Hvis Ange holder ut i 12 måneder til kan man kanskje diskutere.

Rart at ikke det blir nevnt måten Johnson lar Fulham spilleren legge tilbake til målscorere deres. Faen ikke lett å være forsvarer da

I mangel på andre som evner å score mål på bestilling for tiden så er det nok uaktuelt å vrake Johnson med det første, men ja.

Madball

Schism Kan jo ikke si det er ufortjent.

Davies mister ballen ubrukelig. Null press. Johnson bare dasser rundt som han har gjort i hele dag.

God avslutning da. Skal sies.

😉

Knut enig at vi må ha målscorere på banen. Så hvis det er det vi skal bruke han til , greit nok. Men da lurer jeg litt på hva tanken med de andre der framme er.

Knut

Da er man inne på prinsipper, verdier osv.

Jeg synes det var forfriskende måten Ange snakket på lenge. Jeg er helt enig i det han sa. Man må ha noe i bunn som man ALDRI kan vike fra. Da blant annet at hvis man skal stå høyt må presset være der - ALLTID. Johnson er ikke alene om å svikte der i dag, men han var dårligst blant de tre foran. Da kan han ikke slippe unna kritikk selv om han skårer et fint mål (hvor Werner forøvrig gjør en minst like god prestasjon - og han var bedre i presspillet enn Johnson).

Det man nå godtar er at man ikke trenger å gjøre grovjobben så lenge man skårer litt mindre enn Cunha, Wissa og Mbeumo. Tre spillere som forøvrig bidrar med mye mer utover mål enn Johnson.

Føles litt halvtomt. Ikke at Galatasaray og Fulham er så dårlige, men totalt sett er det der veldig dårlig. Og vi har knapt fått mindre enn hva vi har fortjent. Prestasjonene i 4 av 5 kamper har vært dårlige og til dels veldig dårlig.

7 poeng færre i ligaen enn på samme tid ifjor. Da starta vi riktignok latterlig bra men hvis vi leverer samme resten av året blir det ikke mye stas. Spillemessig ser vi hjelpesløse halvparten av kampene sånn ca og det er litt skuffende. Sånn som idag. Selv om vi har tungt fravær mener jeg at vi allikevel bør se mer ut som et lag med en plan

Litt det jeg ønsket å sette spørsmålstegn ved med Slot kommentaren tidligere.
      Hvor langt har vi kommet? Hvor mange steg har vi tatt dem siste årene?
      Et par skritt frem, et par skritt til høyre, så noen skritt bakover, og til sist noen skritt til venstre.
      Og vips, så er vi på samme plassen

Vi er egentlig inne i en periode med ganske OK kamper. City var jo egentlig den virkelig vanskelige før vi skal spille borte mot Arsenal 15 januar. Vi har noen store oppgjør før det også, men disse er på hjemmebane.

Bournemouth er ofte det glade kaos. Egentlig på mange måter det laget jeg skulle ønske vi ble under Ange. De spiller stort sett alltid morsomt, men mangler kvaliteten på troppen som vi har. Spiller vi som i dag blir vi overkjørt borte mot Bournemouth. Da vil Ange kommer under voldsomt press mot Chelsea. Spiller vi igjen som i dag mot Chelsea taper vi den også.

Samtidig kjøper jeg argumentet om at lyspunkt som mot City teller mer enn flere av disse dårlige kampene. Og det er ikke slik at vi ikke kan ta 6 poeng heller i de kampene - og da ser det plutselig lysere ut. Alltid slik for oss om dagen, men jeg er bekymret uansett hva som skjer med resultatene. Jeg glemmer ikke Villa, City og et par andre, men trenden er fortsatt ikke god nok for meg.

Madball Var jo du som spurte meg hva jeg synes om de tre foran i dag. Og jeg svarte at de var svake, mye på grunn av et helt forferdelig dårlig grunnspill bakfra.

Men om man skal trekke fram noen som gjorde jobben i dag så må det nesten være Johnson som scoret et fint mål. Glemmer ikke Werner som hadde et fint forarbeid til målet. Der gjør de akkurat det de er på banen for, være en offensiv trussel som produserer målpoeng. Selvsagt skulle de spilt enda bedre generelt, men de produserte i alle fall en scoring. Son og Kulusevski som de to andre helt foran var svært dårlige de minuttene de spilte, sammen med de fleste andre på laget.

Jevnt over var vel de fleste svake i banespillet. Forster og Davies hadde et par gode redningsaksjoner hver defensivt som var viktige og kamuflerte et par grove feil av andre baki der.

Nei vanskelig å påstå at vi har kommet langt i utviklingen. For meg blir vinduet nå veldig spennende. Må vel gi oss en pekepinn på hva Ange er fornøyd med og ikke.
      Bissouma, Maddison, Johnson, Solanke,Werner, Dragusin, Vdv er meg bekjent spillere Ange har henta. Så man må vel anta at de er ''rollespillere''
      Hvis en skal gi de en felles dom er den ikke allverden. Terningkast 3/4
      Det er litt av det som skuffer meg mest ved Ange at hans kjøp ikke greier å være foregangsfigurer i filosofien hans. (Håper jeg da)

Madball

Hvem skal ut?

Ange kan snakke så mye han vil om troppen, men den er altså full. Så full at Spence ikke får plass i Europa.

Og som du sier. Mye av kjernen er formet av Ange.

Schism nei det er litt av det som er problemet.. vi har mange spillere som er omtrent like gode. Da vil vel det naturlige være å beholde de yngste. Tok ikke med Archie Gray eller Bergvall i rant'n min. Gray har vært ok mens Bergvall har skuffet litt kanskje. Eller Ange har skuffa i bruken av de kanskje. Og nå er jo halve troppen skada så kan ikke kvitte oss med solide back ups

Har jo et poeng. Og da mener jeg litt mer generelt. Vi er på mange måter det motsatte av hva Ange snakker om at vi skal bli.

Madball

Jeg har ingen store problemer med troppen.

Bissouma er ikke god nok. Og man skulle selvsagt hatt en bedre spiller enn Werner. Richarlison er også ganske ubrukelig, men det handler mest om skader. Ingen som snakker mye om at Ange kanskje også har et ansvar for noen av disse skadene?

Vi mangler ei stjerne eller to for å være virkelig gode, men først og fremst nå mangler vi å få det beste ut av folk. Hadde vi fått 90-100% ut av Udogie, Porro, Maddison, Bissouma osv i kamp etter kamp. Og vi fortsatt hadde vært ganske dårlige som lag. Vel. Da hadde jeg unnskyldt Ange. Er vel ingen som mener at han får maks ut av noen i disse dager? Kanskje Kulusevski. Men selv Kulusevski har vært bedre enn dette.

I mitt hode er det mest logisk å kvitte seg med Ange. Liker fyren men han har for store sko på og virker ikke å klare å levere varene i denne ligaen. Det er lett å være god når de andre ikke er så gode men når alle rundt deg også er gode er det ikke så lett. Stor fisk i liten dam, liten fisk i stort vann, etc og så videre.

Føler ikke noe for at tiden er inne for det. Denne sesongen bør være Ange sin å kjøre prosjektet sitt på. Med mindre det rakner fullstendig. Som sagt er jeg spent på hva han tenker om januarvinduet. Og hva klubben tenker. Begynner de å miste trua på ham åpner de neppe lommeboka på vid gap heller.

Schism
                Er kanskje derfor Davies med sin begrensede fart. Manglende teknikk, og generelt manko på mye allikevel fremstår bunnsolid. Baller. Eller hjerne. Kall det hva du vil men mange av spillerne våre mangler mye av det. Kaptein Son. Van Dyik. Martin 15. Det er en forskjell der altså. Maddison er ikke kaptein men en senior som virkelig burde bidra mer, kan si det samme om Romero veldig ofte