I Tottenham fikk Steffen Iversen en rekke sprøyter i kneet, og ble koblet til drypp for å lege en kneskade. Da han spurte om innholdet i sprøytene ga svaret bakoversveis.
– Jeg lurer på hva de heiv i meg der, undrer Steffen Iversen i en ny episode av NRK-podkasten «Bakrommet».
Den tidligere stjernespissen på landslaget hadde slitt med en kneskade i halvannet år da London-klubben Tottenham sendte ham til Tyskland på behandling.
Han reiste dit i 1997/98-sesongen med tre lagkamerater, som alle hadde vært langtidsskadet.
– Så var vi der en uke og lå med sånn drypp og masse sprøyter rundt kneet og sånt. Jeg spurte jo: «Hva er det for noe i de sprøytene, egentlig?»
Svaret overrasket Iversen, som fortsatt ikke er sikker på hva han fikk i kroppen.
– Nei, det var fra innholdet i den hanekammen til hanen. «What?!» forteller Iversen om egen reaksjon.
– Sov ikke på tre døgn
Iversen hevder alle spillerne plutselig ble skadefri etter behandlingen.
Trolig dreide det seg om injeksjon av hyaluronsyre. Stoffet utvinnes av hanens kam og er ikke uvanlig å bruke ved kneproblemer.
https://www.nrk.no/sport/avslorer-sjokkbehandling_-_-hva-er-det-for-noe-i-de-sproytene_-egentlig_-1.17078168