Dessverre en god analyse. Og noe av det er bare skremmende dårlig etter 1.5 år.

Er vel midtbanen som får stryk i denne analysen, noe de fleste av oss har pekt på at er problemet lenge.

Men synes ikke dette var en analyse på veldig høyt nivå.

Du mener den midtbanen de fleste ønsket at vi skulle starte?

Forsåvidt ikke så farlig hvem som spiller. De feilene som påpekes der skal ikke skje uansett hvem som spiller. Og det oppbyggende spillet er så opplagt. Så får man se om man klarer noe motspill.

Jeg mener den midtbanen de fleste av oss har innsett at er for svak.

Så får vi håpe Gray eller Cardoso blir vår Busquets/Rodri på sikt.

Bentancur - Sarr - Kulusevski er så svake individuelt at de ikke klarer å lese den type situasjoner bedre?

I så fall synes jeg analysen er enda bedre enn jeg trodde. Det er ikke noe som er opplagt for noen andre her inne enn deg tror jeg?

Og da mener du disse spillerne individuelt er så dårlige at det er lite Ange kan gjøre for å få de til å forstå spillet bedre?

Leder kun til neste spørsmål. Hvorfor beholdt Ange disse tre i sommer i så fall?

Personlig synes jeg den viser klart hvor dårlig jobb Ange har gjort med vår struktur på 1.5 år. Og da mener jeg fortsatt den er bedre enn i fjor.

Så mener jeg selvsagt ikke at vi er ubrukelige hele tiden. Og selv de beste lag kan man finne slike eksempler. Selv om kanskje sjelden så graverende som her.

Det er deres store svakhet ja. Og derfor vi trenger en pasningsmaskin som «alltid» er spillbar inn sentralt.

Det hjelper oss i det defensive som vist her?

Selvsagt. Er nøkkelrollen i laget både offensivt og defensivt.

Så hvis vi får en bedre pasningsspiller sentralt vil man også organiseres bedre defensivt når man ikke har ball? Hva er sammenhengen her?

Så er vi nok enige i at Bissouma ikke er løsningen og Bentancur muligens er bedre som «nr 8».

Det forunderlige der er. Hvorfor beholdt man Bissouma? Og hvorfor bruker man fryktelig mye penger på en mange av oss tror er veldig egnet til å spille som nr 6 under Ange (selv om han selv har sagt han er en nr 8) uten at man bruker han et sekund i den rollen? Samtidig som man beholder en høyreback som ikke får spille fordi vår potensielt fremtidige midtbanespiller heller skal spille i den rollen.

Ser virkelig ikke logikken i hva Ange holder på med. Enda mindre da man 1) som analysen viser er svak strukturelt defensivt og 2) ikke klarer å spille seg ut selv hjemme mot Ipswich.

Schism Viss du les ka han skriv så vil han ha Busquets/Rodri. Ein slik type spelar er jo både passningsmaskin og ein som kan organisere defansivt.
    Så er det jo strent tatt rimeleg vanskeleg å berre skaffe ein slik spelar. Dei veks ikkje på gras akkurat.

Andreas

Hvis jeg leser hva han skriver? Vi strukturelt kan ikke være bedre hvis vi ikke skaffer oss spillere av ypperste verdensklasse? Ange kan ikke gjøre noe for at vi skal stå bedre uten at vi skaffer oss spillere i ypperste verdensklasse? Jeg leser hva han skriver, men jeg mener det er mulig å gjøre det bedre med det vi har. Og at det er mulig å få Bentancur - Sarr - Kulusevski til å spille på et vis som gjør at vi a) klarer å forsvare oss mot et av PLs dårligste lag og 2) klarer å spille oss ut av forsvar mot et av PLs dårligste lag. Så er det lov til å være uenig selvsagt.

Og ref mitt siste innlegg før ditt. Rimelig mye Ange kan gjøre/kunne ha gjort med det vi har.

Gjøre noe/være bedre? Som da vi slo Villa eller City mener du?

Dessverre vil det komme enkeltkamper som Ipswich så lenge man ikke har tilstrekkelig kvalitet i den viktigste rollen i et fotballag om man ser på totaliteten i spillet.

Bare se på det som fort er verdens beste lag de siste årene med og uten Rodri. Eller Liverpool med og uten Fabinho osv.

Spillere betyr selvsagt noe, men det er smått absurd å påstå at hovedproblemet med den situasjonen mot Ipswich er at Ange ikke har en Rodri.

Den situasjonen er bare et eksempel. Aldri påstått at slike situasjoner oppstår alltid hele tiden. Ergo kan vi slå City og Villa. Så litt usikker på hva du mener?

Jeg mener vi er rimelig middels drilla defensivt. Noe den dårlige analysen viser. Du mener? At vi er godt nok drilla til å slå Villa og City, men at vi har for dårlige spillere til å slå Ipswich?

Håper du skjønner hva jeg mener. Tror egentlig du er enig også. Hvis ikke ønsker jeg deg god bedring.

Takk.

Graden av uenighet vet jeg ikke (ganske vanskelig å få deg til å si hva du egentlig mener med dine påstander), men vi er opplagt ikke enige.