Tror utvilsomt sparkingen av Nuno ble påvirket av at Conte var tilgjengelig. Selv om jeg ikke tror det alene var hele grunnen vs. feks Ange.
Skal ikke ta ifra noe av det Nuno gjorde med Wolverhampton. Ei heller at han har hatt en solid start med Forest. Jeg tror ikke Nuno er en helt ubrukelig trener, men han mangler definitivt noe vs. Ange når det kommer til karisma og personlighet. Så kan man diskutere hvor viktig det er. De aller fleste managere på helt øverste nivå har noe der som Nuno ikke har, men en type som Arteta vil jeg si er ganske lik Nuno (så får man se hvor godt Arteta lykkes over tid også).
Tror egentlig timingen for Ange var veldig god for han personlig. Litt som med ten Hag i United. Ten Hag mer ekstremt da han aldri hadde fått sitte så lenge normalt. Tiden får vise om det vil være sant for Ange også. Jeg tviler vel på at vi vil være så tålmodige, men som alltid ikke enkelt å si. Cuti argumenterte for i fjor at United var på gang. Og da mener jeg ikke det sarkastisk (selv om vi ofte er veldig uenige mener jeg ikke at han er kunnskapsløs om fotball), men at det veldig sjelden er 100% svart/hvitt om og når noen må gå. Over de siste ukene skal man fokusere mest på City og Villa eller CP og Ipswich? Ange er tydelig i stand til å lede et lag i begge ytterpunkter. Får vi mer City/Villa kan det bli fantastisk. Blir det for mye CP/Ipswich blir det meningsløst og til slutt håpløst.
Jeg er klar over at vi kunne vært tredje nå. Så man skal være litt forsiktig med å overdramatisere, men da er man igjen tilbake til hva skal man fokusere på. At vi har tatt litt over 50 poeng på de siste 38 kampene eller at man var en kamp unna å være på tredje? Skal man fokusere på at underliggende har vi vist fremgang eller skal man fokusere på at de «harde fakta» fortsatt er litt over 50 poeng på 38 kamper? Jeg må innrømme at jeg heller mer og mer mot å bry meg om de lange trendene, men jeg har ikke gitt opp Ange enda - selv om jeg nå er på under 50% på om jeg tror han lykkes. Og når man tenker over utviklingen av spillere blir jeg enda mer bekymret. Johnson har skåret ganske mye i år, men foruten Kulusevski hvem ser bedre ut nå enn han gjorde i fjor høst? Jeg er fristet til å si ingen. Ikke fordi mange har blitt mye dårligere, men er det noen som mener Udogie, VDV, Romero, Porro, Bissouma og Maddison ser bedre ut nå? Jeg vil si de alle er dårligere. Johnson og Sarr er muligens på noenlunde samme nivå? Kulusevski og Bentancur, som vel kom tilbake første gang rundt nå (?), er de eneste. Bentancur vil jeg si pga skaden og ikke fordi han er blitt utviklet. Fortsatt ikke der han var før skaden. Hvis dette viser seg å stemme og at den ganske unge kjernen vi har slutter å vise utvikling så ryker Ange - og kanskje før sesongen er over. Om ikke annet en spennende tid igjen - selv om den er frustrerende.