God tro neste år etter at RM har kjøpt Saliba. Burde være mulig å dra inn en U til mot Arsenal om ikke annet.

Blir interessant å se hvilken omgang mot Brighton som møter opp her. Mistenker at vi går ut i 200. Det kan jo bli bra, men kan også bli kaotisk. Da vil mye komme an på om vi får et mål, hvor mange mål Romero vil gi bort og hvor mange dødballer WH vil slå rett på Vicario. Hvis de to siste tingene fører til 0 baklengs bør vi ha en OK sjanse til å vinne her.

Madball Er det forventet at chittski skal slå oss? Vi har vel havnet over disse tre lagene oftere enn de har havnet over oss på tabellen de siste 5-10 årene?

De har Mudryk.

Du gir deg aldri. Det skal du ha Schism. Kverner på.

Cuti
Real Madrid er opplagt det samme 👍
Er vel ikke mer enn et par år siden Arsenal var tre sikre poeng på WHL. Chelsea omtrent likeså. Borte har vi alltid slitt mot begge.

Ressursbruken per nå er vel ganske lik. Så at vi over tid er forventet å tape mot Chelsea og Arsenal stemmer simpelthen ikke. Vil si vi er forventet å tape ca like mange ganger som vi vinner. Sånn sett er 0-2-5 laaangt unna par.

Dougie Interessant at du mener vi bør slå de to lagene, eller er like gode. Jeg skulle ønske du hadde rett.

Cuti
      Jeg mener i alle fall at vi burde forvente mer enn den rekka der. Den var vel ikke akseptabel på 90-tallet en gang. Men du mener altså 0-2-5 mot våre byrivaler er innafor hva vi burde forvente?

• Cuti svarte på dette.

Jeg er ikke så veldig glad i å si for mye om tall når utvalget er så lite. Hvis han hadde hatt flust med seire mot City, Liverpool og United ville den rekke mot akkurat de tre vært ganske misvisende. Så vet vi at det ikke er tilfellet.

Og hva gjelder «burde» er det ganske opplagt at vi burde gjort det bedre over tid. Spiller vi mot Real Madrid vil vi alltid være «underdogs» (eller «alltid»), men er jo ikke slik at man «godtar» at man går 0-0-100 i 100 kamper mot RM bare fordi man aldri er favoritt.

Dougie Her er det altså snakk om en sesong og to (tre mot Arse som akkurat nå er topp 5 i verden) kamper mot hvert lag.

Cuti
          Stemmer det. Mourinho hadde for øvrig 4-1-2 på sine første syv mot samme motstand. To seiere mot Arsenal. Så sånn sett overgikk han forventningene ganske greit i den perioden.

Dougie La oss ansette Mourinho igjen så vi kjeder både motstandere og tilskuere ihjel.

Kanskje kjøpe Kane også? 😂

Kane og Son hadde vel sine beste sesonger under Mourinho og Comte i forhold til hva de leverte av mål. Bare synd resten av laget ikke forstår hva som må til for å vinne. Den første kampen til Alli under Mourinho var jo helt eksepsjonelt bra, synd han ikke ville spille mer fotball etter det.

Cuti
              Forhåpentligvis skal vi aldri tilbake dit, men han skal i det minste ha for å overprestere mot motstandere vi ikke er forventet å slå!

Dougie Når vi vet hvor lite de få kampene sier om Mourinhos tid hos oss så tenker jeg det samme gjelder Ange.

Cuti
                  Fair, deler den!
                  Men jeg synes det må være rimelig å forvente at vi slår våre argeste rivaler i ny og ned. Det tror jeg du gjør og.

Dougie Joda, helt klart. Men en sesong er et alt for tynt grunnlag å konkludere på. Og dessverre har vi to fryktelig gode byrivaler.

Vi har hatt det det siste året?

Ange har et poeng i at fokuset ikke må bli for ensidig mtp å henge seg opp i derby-kamper ("smålagsmentalitet"). Når det er sagt så er det bekymringsverdig at vi sliter såpass med å ta poeng i disse kampene over tid under ham. Som det ble sagt over så må vi begynne å hanke inn et og annet poeng i disse kampene ganske snart.

Edit: det er også et poeng at de av supporterne som har begynt å tvile vil holde kjeft en stund om vi leverer en seier mot Chelsea/Ars/City/Pool.