Jeg er ikke med på Ange out, synes ikke det gir mening pr nå. Tar tid å bygge opp noe stort og jeg synes han bør få hele denne sesongen med mindre han styrer oss mot nedrykk.
Når det er sagt skjønner jeg ikke hvorfor vi fortsetter å gi vekk må på def dødball. Jeg spurte før sesongen: har vi virkelig ingen fokus på å forbedre oss bakover? Det ser jo ikke slik ut. Back-rekka vår vil jeg, spiller for spiller, vurdere som verdensklasse. Hvilke lag har 4 klart bedre spillere bak enn oss? Kan ikke være mange.
Så er jeg skuffet over våre nøkkelspillere med litt ekstra ansvar, aka kapteinsteamet Son, Madders og Romero. Sistnevnte gjør veldig ofte knallsterke kamper med noen få unntak som dessverre kan resulere i baklengs. Ja han ble dyttet i ryggen av Saliba, men slapp uansett mannen sin og så bare på ball. Son og Maddison bidrar jo ingenting lenger. Vil si det er på tide å benke begge to. Svært uheldig at disse to er i ferd med å spille seg ut av laget. Heldigvis har vi masse unge navn som nå MÅ få sjansen fra start. Jeg er faktisk villig til å gi ungdommen sjansen resten av sesongen og ev. risikere et lite steg bakover før det blir bedre.
Og så er jeg litt skuffa over beslutningsevne og oppfinnsomhet i angrepsspillet. Kjører på med innlegg etter innlegg som alltid ender hos keeper eller arsenal-hode. Og velger å skyte fra 25 m når ballfører åpenbart har flere muligheter.
Ingen krisekamp av oss (følte ikke at det manglet på vilje), men det må være lov å forvente noe bedre prestasjon i denne viktige kampen.