Schism Alt tyder på at det er linket til måten Ange trener laget

Og/eller lar være å gi enkelte spillere pause før det er for sent.

Virker som vi har hatt forbedringspotensiale på det området ganske lenge. Hyppige skader. Og ikke minst langvarige. Ofte lenger enn først antatt. Nesten som om enkelte spillere bare forsvinner for oss.

Det med hamstringskader husker jeg var et stort problem for Liverpool også i tiden etter Klopp ble ansatt.

Nå kan det hende minnet spiller meg et puss; men synes ikke vi var spesielt skadeutsatte under AC og JM?? Under Poch er jeg enig - men der spilte vi vel litt mer som vi gjør i dag?

Det slår meg at veldig mange av skadene skjer i kamp. Og det er klart at flere av klubbene over oss er mer kyniske når der kommer til landskamper. Se bare på Martin Ø. Vanskelig å ikke se betydningen av det siste forfallet der. Samtidig spiller vi jo ikke perverst mange kamper. Ikke Europa og tidlig ute av begge cupene ifjor. Litt mer i år men hvilke utespillere har vært med i alle kampene? Synes de har vært skada alle mann, noen flere ganger

Knut Vi spiller visstnok underholdene nå, så det betyr mer skader og dårligere resultater. Deal with it.

Ikke helt januar sannsynligvis, men…

Ikke noe stort problem med å hente han, men tviler også litt på at han er interessert. Han kan selvsagt kjempe med Solanke om plassen, men bare en kan spille. Han kan også spille i «Kulusevski-rollen», men der har vi allerede Kulusevski og Maddison.

Tipper han ønsker seg til et sted hvor han er litt mer tydelig førstevalg i utgangspunktet.

Så hadde jeg fint solgt Maddison for å gjøre litt mer plass til feks David. Selv om jeg fortsatt drømmer om å se Maddison god kamp etter kamp - så må man før eller senere bare godta at det kanskje ikke vil skje.

Hadde vært en veldig bra signering. Og gir nødvendig bredde i flere posisjoner.

Men fyren er også linket til de aller største klubbene.

Har en kanonsesong i Lille, så blir nok fort drakamp der, men hadde vært en nydelig erstatter for Richy det. Ingen grunn til at han ikke skal kunne utkonkurrere Solanke.

Han erstatter egentlig ikke Richarlison helt. Aldri sett David spille bredt. Men bredt kan selvsagt fikses på annet vis.

David har noen helt klare tekniske svakheter. Han blir ettertraktet pga kontrakten, men tviler på at han blir førstevalg i en av de helt store lagene.

Han erstatter jo evt Richarlison som utfordrer for Solanke på topp. Men som type er det noe annet ja.

Dougie

Som spiss ja. Fordelen til Richarlison er at han også er venstreving.

Men jeg har ikke noe imot å bytte Richarlison mot David. Tror bare det ikke skjer.

Nei sier du det.

Skal kjøpe en ny få Spence inn i troppen?

Så utrolig amatørmessig drevet av klubben. Men hvis det betyr at Bissouma og Werner forsvinner så fint.

Spence er høyreback. Left back betyr venstreback 🤪

Venstrebacker får friplass når de skal registreres?

Med tanke på hvordan våre backer spiller synes jeg det kunne vært interessant med en høyrefot på venstre. Og de få gangene han har spilt har han spilt mer på venstre.

Men for all del. Hadde gjerne tatt en slik spiller. Bare tror ikke så mye på at han finnes - og selv om han gjør må noen ut først. Helst to.

Bør være mulig både å finne en sånn spiller og få ut noen vi ikke har behov for. Det er liksom poenget med et overgangsvindu.

Eller er Lange og gutta på bakrommet helt udugelige mener du?

Det var et merkelig innlegg.

Hvor mange forsvarsspillere kjenner du som er komfortable med å spille ryggen mot mål 25-30m inn på motstanderens banehalvdel, gjerne litt sentralt, som samtidig er gode stoppere?

Kanskje Gvardiol?

Sier ikke at de ikke finnes, men jeg trenger ikke å mene at Lange og co er ubrukelige for at de ikke klarer å finne en rimelig unik spiller. Enda mer hvis han skal være naturlig på venstre.