Vanskelig tema; er det spillerne som ikke er gode nok, eller er det systemet eller taktikken som får spillerne til å se svakere ut?
*Må poengtere at nå tar jeg for meg tapte kamper (alle disse spillerne er også med når vi vinner, så de glimter til):
Vicario: Svak i feltet, eller for lite hjelp?
Porro/Udogie: Svak defensivt, eller for lite hjelp fra vingen/midtbanen? Dårlige på posisjonering, eller er det taktikken?
VdV/Romero/Dragusin: Dårlige til å markere, eller er det taktikken (f.eks sone). Dårlig posisjonering, eller fraværende backer/midtbanespillere?
Sarr/Bissouma/Bentancur: De fleste er enige om at Bissouma ikke leverer noe særlig. Lite kreativitet, pasningssikkerhet eller for dårlig bevegelse/initiativ av de rundt? Dårlige til å beskytte forsvaret, eller er det taktikken?
Son: For gammel? For dårlig? Umotivert? Eller er det spillerne rundt som ikke setter han opp?
Maddison: Samme som Son -alder.
Johnson: For dårlig til å legge inn, eller for dårlige bevegelser i feltet?
Kulusevski: Gjør mye rart. Er det han, eller skyldes det bevegelser rundt?
Solanke: Kunne han scoret enda mer med bedre spillere rundt seg?
Hvem skal selges/erstattes? Mange her inne på forumet har sine favoritter blant disse. Alle spillerne kan om man vil forsvares med at det er noen andre eller systemet sin skyld.
Skal vi spille som det ser ut som vi vil, mener jeg at det største problemet vårt når det gjelder spillere vel å merke er midtbanen vår. Bissouma har ikke levert noe særlig på lenge. Sarr løper mye, men ser ofte litt fortapt ut. Bentancur er en god spiller, men ikke mer enn det. Ingen av dem er utpreget gode hverken på det kreative eller det å beskytte forsvaret.
Man kan gjerne si at når vi taper, så er det fordi vi taper midtbanen. Men jeg synes egentlig at når vi taper, er det skjelden noen få som svikter, men de fleste. Jeg ramset opp mange gode spillere over, og ser man på det, er kanskje vært største problem enten systemet, eller kollektivet. Er det slik, er det svært vanskelig å kjøpe seg ut av det. I beste fall blir det lapping.