Dumt det ikke ble CL, men gleder meg til vi spiller i Europa igjen neste sesong.

Sånn EL har utviklet seg de siste årene så har den blitt en veldig attraktiv turnering. Her det bare muligheter - både til å få noen kule kamper rundt om i Europa men også å vinne hele greia.

Hvor langt kommer vi i Europa League 2024/2025?

Denne avstemningen er avsluttet.

Litt tidlig?

Ah. Tråden vi skal bruke til å fortelle verden hvor fabelaktig Pochettino er?

Men la oss håpe det blir EL.

På ingen måte sikkert at vi får CL. Vi er blitt rævpult av lag som har rykket ned før. Newcastle friskt i minnet

Kungreke Jeg kan garantere deg at vi ikke får CL 😁😁 Men ja, enig. Hvis spillerne våre har tatt ferie mentalt så er dette ingen walk in the park og EL ryker. Garantert noen Sheffield United spillere som ønsker å vise seg frem og ganske sikkert et lag som ønsker å vise for supporterne sine i siste kamp at de egentlig hører hjemme i PL.

Cuti jeg liker optimismen, men har ikke spretta champagnen enda 😉

Chelsea er så dårlige og Poch er «ubrukelig» leste jeg her inne så dette går nok bra 😅

Jeg har troa på oss!

Knut endret tittelen til Europa League 2024/2025 den .
      Knut festet diskusjonen .

Europa League blir visst vesentlig annerledes nå:

From next season (2024/25), the previous group stage, where teams were divided into groups of four, will become a single 36-team league stage.

Each club faces eight different teams once, four at home and four away. The top eight advance directly to the round of 16, while sides finishing from ninth to 24th will contest the knockout round play-offs, with the winners of all eight two-legged ties going through to the last 16.

From the last 16 onwards, the tournament then takes a straight knockout format, with two-legged ties through until a single-leg final on 21 May, 2025, at the Estadio de San Mamés in Bilbao, Spain.

https://www.tottenhamhotspur.com/news/2024/may/2024-25-uefa-europa-league-new-format-draw-dates-key-information/

Tror jeg kjenner nok folk der til å kanskje få billett. Svippe innom jobbens kontor i nabolaget så blir kanskje reisen dekt også 😁

8 dager senere

For å runde av det med HG og troppen her (i en litt mer egna tråd). Ved en kjapp gjennomgang er det bare Devine av gutta som er ute på lån som kvalifiserer til å være på b-lista (u21-spillere som har vært minst to år i klubben). Phillips og Bergvall gjør ikke det.

Skipp + Whiteman og Austin går under CG, samt at de fleste akademigutta (Donley, Dorrington, Moore, Scarlett etc) kvalifiserer som begge. Parrott er også CG dersom man skulle bestemme seg for å gi han sjansen (lite trolig).

I tillegg til disse kan vi altså registrere maks 21 spillere i EL-troppen denne sesongen. 4 av disse må dessuten være HG. I praksis har vi mao null fleksibilitet, så jeg føler meg rimelig sikker på at vi kommer til å gå får KWP som et alternativ på backen.

Dette er de 21 som spilte mest for oss i fjor:

Vicario
      Højbjerg
      Kulusevski
      Porro
      Son
      Sarr
      Romero
      Johnson
      Richarlison
      Udogie
      Maddison
      VDV
      Bissouma
      Bentancur
      Emerson
      Skipp
      Lo Celso
      Davies
      Werner
      Gil
      Dragusin

Dette er de andre som var i troppen for oss:

Veliz
      Scarlett
      Solomon
      Perisic
      Donley
      Dier
      Sanchez
      Moore
      Forster
      Sessegnon

De i "bold" kan vel fortsatt brukes på toppen av de 21.

Jeg er ikke nevneverdig bekymret for at troppen ikke skal bli stor nok. Tvert imot tror jeg det faktisk kan hjelpe oss at vi ikke kan ha "fyll" i troppen som vi ikke får registrert til Europa (motivasjonsmessig kan den være tung å svelge).

Højbjerg, Emerson, Gil og evt. Werner er uansett ut. Så er mer enn nok plass til å gjøre det man trenger der.

Kan ikke være et mål i seg selv å ha 25 stk i en tropp.

Schism
        Helt enig i at 25 ikke bør være et mål. Tror jeg ingen vil. Og jeg håper egentlig vi gir flest mulig sjanser til unggutta i EL. Men 21-22 er litt lite igjen når det også inkluderer Bergvall og Phillips. I praksis da 19-20 etablerte (avhengig av Skipp).

Perfekt størrelse imo hadde vært 21-22 etablerte og 2-3 av Bergvall, Phillips etc.

Dougie

Er enig med alt der.

Så tar jeg heller en litt liten tropp enn at man ender opp med å kjøpe 1-2 ekstra for å få den fra å gå fra 19 til 21.

De fleste kamper i EL er mot lag som er dårligere enn det man møter i PL. Og med det nye formatet blir det litt mindre H2H-skrog enn tidligere så man kan muligens ta litt større sjanser tidlig med tanke på å spille med et antatt svakere lag.

3 måneder senere
          16 dager senere

EL er faktisk så kjedelig at man ikke engang orker å "drømme" om hvem man skal møte. Elfsborg kunne man fint ha kjørt til, men antar det kan bli tungt å få billett.

Roma (H)
          Rangers (B)
          AZ (H)
          Ferencvaros (B)
          Qarabag (H)
          Galatasaray (B)
          Elfsborg (H)
          Hoffenheim (B)

Dessverre ikke bortekamp i Sverige.

Relativt lite reising. Bør være enkel sak å komme seg videre.