Dougie
Jeg skal ikke påstå at det er 100% sikkert at Chiesa og/eller Sancho har et høyere potensial enn Werner, men jeg tror ikke det er kontroversielt å si at de sannsynligvis har det. Altså - at oppsiden - hvis de skulle finne tilbake til gammel form er høyere. Og jeg er ikke verdens største fan av hverken Chiesa eller Sancho (spesielt Sancho mener jeg ble overhypet fordi han så veldig bra ut tidlig i Dortmund).
Hvis planen uansett er å spille Son, Johnson og det som ble Odobert (som muligens var Doue og/eller Neto) fyller Werner som "backup" (en "backup" kan selvsagt spille seg inn gjennom gode prestasjoner). Egentlig en skreddersydd rolle for en spiller som man tar en sjanse på kan våkne opp igjen. Werner på sitt beste fra Leipzig spiller fast for oss. Men i motsetning til Chiesa og Sancho har i flere år bare bekreftet at han aldri vil nå de høydene igjen. Altså - er han først og fremst en OK spiller med rutine som fyller et hull.
Hva kan tale for Werner? At vi ikke har en lang forpliktelse. Hvis Chiesa ikke lykkes sitter han nok på ei rimelig stor lønn i disse fire årene. Det samme vil nok være sant for Sancho. Og vi vet at Werner passer inn hos oss som menneske (i alle fall enn så lenge).
Jeg mener ikke man skal overdrive hvor dumt Werner var, men jeg synes den avtalen er litt forunderlig. Så vil vi forhåpentligvis både denne sesongen og neste ha vinger som er betydelig bedre enn både Chiesa og Sancho. Samt at Werner gjør det helt OK som "backup".