Federico Chiesa
Veldig mye "røyk" rundt Chiesa, men er det noen gode kilder som linker han? Pog kjenner jeg ikke - så mulig han er god?
Positive sider: Høy energi og relativt lav pris.
Negative sider: Skadeskutt og sjelden så god som jeg tror mange som husker han fra det ene mesterskapet med Italia tror.
Hadde vi ikke hentet Werner hadde jeg vært veldig positiv til denne. Men med Werner og få plasser igjen i troppen er jeg lunken. Er han karen som skal løfte angrepsrekka til høydene man trenger for å kjempe om ligatittelen? Jeg tviler sterkt. Vi trenger ikke flere gode spillere i angrepsrekka - vi trenger en, helst to, veldig veldig gode.
Ekstremt lav pris.
Enda godt vi fikk hentet Werner tidlig.
Merkelig at det hastet sånn med Werner.
Jeg tenker det viktigste er å få inn spillere tidlig. Noe jeg har lært på diverse Spursforum opp igjennom årene.
Synd vi ikke fikk tak i han. Meritert spiller som har et skyhøyt potensiale. Utrolig lav pris (selv om lønna sikkert er høy). 26 år og kan gå rett inn i flere lag.
Tror prisen er så lav pga hans skade historikk.Har vist vært mye skadet og da tviler jeg på at PL er rette plassen.
Skal ha gått glipp av rundt 100 kamper de siste seks årene, 22 forskjellige typer skader.
Kjenner jeg glad vi ikke gikk for han.
Tjener vel godt så vanskelig å sammenligne. Også et poeng med Werner at han er ikke en langsiktig forpliktelse. Men hadde man hatt muligheten så hadde nok de fleste tatt den avtalen der nå over Werner.
Chiesa. Og Sancho for den del. Er «langskudd» vi kunne enklere ha prøvd uten Werner. Hvor oppsiden potensiell er stor.
Så har jo Werner en spisskompetanse de to andre mangler da.
Hehe. Werner har en ekstrem fart og er kanskje vår mest effektive spiller bredt i banen. Selv om han ikke kan treffe en låvedør foran mål, ser jeg virkelig ikke at de to andre der er noe bedre kjøp.
Jeg skal ikke påstå at det er 100% sikkert at Chiesa og/eller Sancho har et høyere potensial enn Werner, men jeg tror ikke det er kontroversielt å si at de sannsynligvis har det. Altså - at oppsiden - hvis de skulle finne tilbake til gammel form er høyere. Og jeg er ikke verdens største fan av hverken Chiesa eller Sancho (spesielt Sancho mener jeg ble overhypet fordi han så veldig bra ut tidlig i Dortmund).
Hvis planen uansett er å spille Son, Johnson og det som ble Odobert (som muligens var Doue og/eller Neto) fyller Werner som "backup" (en "backup" kan selvsagt spille seg inn gjennom gode prestasjoner). Egentlig en skreddersydd rolle for en spiller som man tar en sjanse på kan våkne opp igjen. Werner på sitt beste fra Leipzig spiller fast for oss. Men i motsetning til Chiesa og Sancho har i flere år bare bekreftet at han aldri vil nå de høydene igjen. Altså - er han først og fremst en OK spiller med rutine som fyller et hull.
Hva kan tale for Werner? At vi ikke har en lang forpliktelse. Hvis Chiesa ikke lykkes sitter han nok på ei rimelig stor lønn i disse fire årene. Det samme vil nok være sant for Sancho. Og vi vet at Werner passer inn hos oss som menneske (i alle fall enn så lenge).
Jeg mener ikke man skal overdrive hvor dumt Werner var, men jeg synes den avtalen er litt forunderlig. Så vil vi forhåpentligvis både denne sesongen og neste ha vinger som er betydelig bedre enn både Chiesa og Sancho. Samt at Werner gjør det helt OK som "backup".
Schism Hva kan tale for Werner? At vi ikke har en lang forpliktelse. Hvis Chiesa ikke lykkes sitter han nok på ei rimelig stor lønn i disse fire årene. Det samme vil nok være sant for Sancho. Og vi vet at Werner passer inn hos oss som menneske (i alle fall enn så lenge).
Mye gode poenger, og enig ang potensiell oppside (selv om jeg finner det lite sannsynlig at Sancho og Chiesa blir noe særlig annet enn en utgiftspost for kjøpende klubb). For meg blir uansett avsnittet over det mest tungtveiende. Også er jeg svak for «typer» med spisskompetanse i en tropp - gitt at de brukes riktig selvfølgelig. Uten sammenlikning forøvrig, men heller Llorente enn Janssen etc.