Nowich City - Tottenham Hotspur
Stadion: Carrow Road
Når: 22/5 2022 kl: 17:00
Dommer: ?
TV: TV2 Sport 2
Forventet lagoppstilling:
Lloris
Emerson Sanchez Dier Davies Sessegnon
Bentancur Højbjerg
Kulusevski Kane Son
Subs: Lucas, Bergwijn, Winks, Gollini, Rodon, Scarlett
Injured: Doherty, Tanganga, Skipp, Reguilon, Romero
Motspiller å se opp for: Pukki og Gilmour
Forventet resultat: 1-4 (2xKane, Son og Kulusevski)
Jeg så Norwich sin første kamp i sesongen mot Liverpool hvor de tapte 0-3. Da hadde de uflaks og med litt flyt kunne de definitivt ha fått noe ut av den kampen. Det var full pinne både på banen og utenfor – meget mulig at vi møter et litt tilsvarende Norwich denne gangen – hvor man faktisk ønsker å gå ut av ligaen med litt stolthet i behold. Det sagt har ikke den positive energien de startet sesongen med vedvart og det virker som de har gått seg litt vill med tiden (Brentford ble litt det laget jeg trodde Norwich kunne bli etter første kamp). Faktisk har de kun 5 serie i hele år (PL):
Brentford (B): 11. plass
Southampton (H) 15. plass
Everton (H) 16. plass
Watford (B) 19. plass
Burnley (H) 18. plass
Mot alle lag fra 7. plass og oppover har Norwich tapt alle kampene i år. De har 2 uavgjorte mot Wolverhampton og Brighton på henholdsvis 8. og 9. plass.
Og som alle andre er de ikke skadefrie. De mangler sannsynligvis 3-4stk som normalt hadde startet denne kampen:
McLean: Alltid fra start hele sesongen
Sargent: Stort sett alltid fra start i 2022
Idah: Spilte fra start siste 5 kampene før han ble skadet
Kabak: Rar sesong, men spilte de to siste fra start før han ble skadet
I tillegg forsvant det som muligens før sesongen var deres "stjerne" i Cantwell til Bournemouth i januar (etter at sesongen hadde gått dårlig selvsagt).
Faktisk litt vanskelig å tenke seg noen særlig enklere kamp i PL enn denne. Før 1-1 mot Wolverhampton sist hadde Norwich 0-12 i målforskjell og 0 poeng i de fire kampene før (Newcastle, Villa, West Ham og Leiceister).
Samtidig så er det 11 profesjonelle spillere som står på motsatt banehalvdel. Trenger ikke mer enn en dødball så ligger vi under 1-0. Også slik at selv om vi bør være ekstremt klare for kamp, og at det sannsynligvis er positivt, så vil nerver på et eller annet tidspunkt komme inn i bildet. Hvis vi går 1-0 under blir vi stresset? Hva om vi leder 1-0 etter 75 min? Blir vi plutselig feige - får de så et mål hva skjer da?
Jeg tror vi vil klare for det meste, men vi taper nok mer enn 1 av 100. La oss bare håpe det ikke blir denne gangen!