Ja. Jeg har ingen "wild cards".
Skal man se på "bookmakerne" så er det:
England
Frankrike
Tyskland
Portugal
Spania
Jeg er ingen ekspert på landslagsfotball. Er ikke slik at jeg ser disse lagene spille i kvalifiseringene, men er vel vanskelig å være voldsomt uenig der? Man kan diskutere internt i mellom de. Ville ikke hatt England som favoritter, men spiller for spiller hva gjelder 5 av 6 i angrep er de fabelaktige. Trent er jo heller ikke akkurat dårlig, men mangler litt erfaring i den rollen muligens som sjettemann. Bredden foran i banen er også sensasjonell. Watkins hadde vel vært førstevalg for alle de andre favorittene (litt ettersom hvordan man anser C. Ronaldo i Portugal). Palmer, Toney, Eze, Bowen osv. er helt villt bra. Bakover er noe helt annet. Høyreback på venstrebacken, Walker er muligens endelig blitt gammel og selv om stopperne ikke på noen måte er dårlige så er de ikke helt i ypperste klasse.
Frankrike er for meg det jevnt beste. Bedre keeper enn England. Bedre stoppere. Mer å velge i sentralt på midten. Mbappe er opplagt enorm. Dog noe svakere resten av angrepsrekka enn England spiller for spiller. Griezmann virker til å ha fått fart på ting igjen - hvis Dembele er i slag blir de særs vanskelige å stoppe (helt til Le Pen vinner valget og Mbappe streiker).
Tyskland må leve på entusiasme og hjemmebane.
Portugal er jevnt over særs solide.
Spania er ikke slik de har vært, men kan vel skje. Blir veldig overrasket om de vinner, men i utslagsrundene er kampene stort sett jevne.
Og kan vel omtrent garantere at minst ett lag man ikke forventer gjør noe. Nederland, Belgia, Sveits, Danmark osv. Tviler på at de 5 "favorittene" tar fire av plassene i semien. Italia er jo også der selv om de er litt som Spania litt ujevnt besatt.