Vet ikke om jeg helt vil sammenlikne med Alvarez og oss, men blir en annen diskusjon.
Kane kan nok tilpasse visse ting, men spesielt rask har han aldri vært. Og tror det å droppe ned og ta tak i ballen er så instinktivt hos ham nå at han ville slitt med å fylle en mer klassisk nr. 9-rolle (som ville gitt mer mening med så mange skapende spillere bak seg).
Ang Jude så synes jeg det er den offensive friheten med tierrollen som har gjort ham til en verdensklassespiller. Ved å flytte ham ned legger du lokk på noe av det. Samtidig er motargumentene at du da får Foden i sin beste rolle og at du kan sette inn en spiller med mer fart i angrepet. Dessuten er Bellingham langt mer komplett og egnet til å spille CM enn TAA. Så i sum vil jeg si det taler ganske klart for å flytte Jude ned ja. Alternativene er å ikke foreta seg noe, benke Foden, eller Kane, og det er ingen tjent med.
Forøvrig enig, @Kungreke, i at Southgate fremstår litt feig. Og hans kanskje mest imponerende mesterskap med England var jo i 2018 med et ganske svakt lag hvor det var lave forventninger og lite press. Da kunne de stille i en ganske defensiv formasjon og satse på kontringer og dødball, og folk hyllet det fordi det funka. Noe annet nå, åpenbart.