- Redigert
Hjelper bare litt å temme Haaland når de i tillegg har Foden, Alvarez, De Bruyne, Silva og Rodri
I deres forrige kamp scoret vel også Gvardiol to...
Hjelper bare litt å temme Haaland når de i tillegg har Foden, Alvarez, De Bruyne, Silva og Rodri
I deres forrige kamp scoret vel også Gvardiol to...
Det viser seg at Bissouma også er skadet.
Håper VDV starter på venstreback. Har sagt det de 3 siste kampene, da fyren er målfarlig fra distanse.
don't bring a knife to a gunfight!
Det er sånn jeg føler det om denne kampen. Vi går til krig med en ødelagt boksåpner.
Og om vi på mirakuløst vis skulle vinne, så er vi kapable til å tape siste kamp.
Tror det her bare handler om å tape med verdighet.
John_chef Hehe, får håpe vi går amok med boksåpneren i starten av kampen. Sånn at vi får nyte litt av kampen ihvertfall.
Fortsatt mulighet for 4.plass, men vi tåler ingen tap og Villa må tape. Vi ligger 8 mål bak Villa. Det klarer vi ikke å ta igjen på de siste 2 om de spiller uavgjort f.eks. i siste kamp.
Aston Villa har 68 poeng | kan maks få 71 poeng (målforskjell 20)
Tottenham har 63 poeng | Kan maks få 69 poeng (målforskjell 12)
Jeg driter i Arsenal og håper vi vinner i kveld. For oss som klubb er det svært viktig å vinne uansett motstander og selv om det vil hjelpe Arsenal til å bli seriemester. Vi må tenke på muligheten til Ch.league..uansett om sjansene er små..
Helt enig med Ange:
– Det er et enkelt premiss. Jeg bryr meg ikke om det at andre kan tenke annerledes. Jeg hadde hatet om folk trodde vi gikk ut på banen uten et annet mål enn å måle oss mot en topp motstander og kanskje vinne en fotballkamp. Hvordan skal vi noen gang bli et lag som vinner ting om vi gjemmer oss i de store kampene, spør Tottenham-manageren.
Helt enig Eddie, men tanken på at Arsenal kommer på topp og vi på 5, som også er mulig, er ikke noe jeg ønsker meg.
Det hadde selvfølgelig vært helt sinnsykt kult om vi klarer å ta 4.plassen. Er ikke gitt at Arsenal slår Everton (som har vunnet sine siste 4 av 5 kamper, om jeg ikke tar feil. Det har derimot vært på hjemmebane).
Drømmen er oss på 4 og city på 1, men det skal holde hardt.
Tror vi «heldigvis» skal slippe å forholde oss til denne problemstillingen uansett mtp at det skal et lite mirakel til for at får med oss noe i kveld. Denne sesongen endte mentalt for flere uker siden - både blant spillerne og blant majoriteten av oss som følger med.
Fotball er fotball (ref cupen i Norge i år), men hvor mange kamper i år har vi spilt hvor vi slår City med tilsvarende prestasjon?
Vi slo Villa med 4 og vi knuste Newcastle, men kanskje er det bortekampen mot City den eneste hvor prestasjonen var solid nok til å kunne kjempe jevnt mot et City som fortsetter spillet fra senere tid?
Synes egentlig ikke vi har vært noe dårligere i det siste enn tidligere, men vi har spilt mot tøffere motstand og vært litt uheldig (spesielt mot Arsenal).
Tja i høst synes jeg vi var mye mer solide og kompetitive, selv om vi nok ble litt lurt av poengfangsten i sesongstarten. Fikk veldig godt betalt da ift blant annet xG.
Så er jeg forsåvidt enig i at vi nok har fått vel dårlig betalt i det siste - spesielt mot Arsenal. Men det er jo en kjennsgjerning at kampene mot slutten av sesongen har en tendens til å bikke i favør de lagene som jakter noe, og/eller flyter på en god bølge.
Man mangler gjerne de 2-3% til å omstille seg etter baklengsmål, mobilisere en sluttspurt etc når man føler at sesongen er i ferd med å ebbe ut i ingenting; noe som ofte kan føre til at resultatene kan bli litt styggere enn det som faktisk er representativt.
Derfor er jeg 99% sikker på at kampen i kveld ender i tap, men også 100% sikker på at laget går inn i kampen med et ønske om å vinne. Blir riktignok en veldig rar stemning og sannsynligvis lite drahjelp fra tribunen.
All in! Her er det bare å gi gass og la skruknottene snakke på grensa til kort i hver takling.
Har jo et håp om at FFP rettssaken skaffer oss CL fotball neste år likevel.
Selvsagt surt om Arsenal får heve bøtta, men de har vel på sett og vis gjort seg fortjent til det dersom det skjer? Enda en grunn til å satse hardt på 1. plass neste år.
Jeg vet ikke om det er sant, men ikke sett på det på lenge.
Jeg har ikke sett på topplag, men gjorde en «studie» på bunnlag for noen år siden. Knapt en vitenskapelig studie osv så åpen for å ha kommet til feil konklusjon, men den lille øvelsen tydet på at bunnlag som hadde noe å spille for (berge plassen) gjorde det dårligere på slutten enn ellers i sesongen. Motivasjonen for å lykkes kunne ikke vært høyere, men i det tilfellet kan det tyde på at presset hadde større negativ effekt enn den positive fra «motivasjon». Motsatt av hva jeg hadde forventet.
Om det så betyr at det samme gjelder topplag er en annen diskusjon. Historien man kan lage seg ved at det mangler litt, som du fint beskriver, høres helt logisk ut, men jeg er ikke sikker på at det er slik.
Hva gjelder oss kan jeg ikke se at det mangler noe på fokus, innsats osv. I den grad man kan se den slags.
Schism
Ja altså jeg snakker ikke om det å ha noe å spille for i seg selv. Jeg har også inntrykk av at presset som medfølger å kjempe mot nedrykk langt på vei overgår motivasjonen om å ha noe på spill.
Blir selvfølgelig litt synsing, men poenget mitt er mer de lagene som både har flyt og som kjemper for noe. Ta City feks. Flere sesonger nå hvor de knapt taper poeng fra februar og ut. Det er ikke tilfeldig.
Ditto har du lag som oss hvor man kanskje har følt en stund nå at sesongen ebber litt ut i ingenting. Da mister du gjerne de 2-3 prosentene i avgjørende øyeblikk, som gjør at man slipper inn enkle mål. Plutselig havner man under med 3-4 der man tidligere i sesongen kanskje hadde greid å omstille nok til å «ri av» det verste.
Betyr ikke at det er noe galt med innsatsen eller motivasjonen i seg selv. Mer det å oppretholde full konsentrasjonen gjennom 90 min, evnen til å tilpasse seg endringer i kampbilde, taktiske justeringer osv. Ting som krever enorm mental kapasitet og som du blir straffa brutalt for av lag i flytsonen om ikke er 100% på stell.
Jeg skal ikke si at det er feil, men tror det er mye «confirmation bias» der i det man husker. Man husker når Wigan overlever etter en helt utrolig avslutning på sesongen. Du kan si City, men hva med Arsenal i fjor eller Liverpool i år?
Jeg har ikke noe problemer med å være enig i at det høres logisk ut. Og man kan fint argumentere for at i starten er ting mer tilfeldig og når lag får satt seg vises det bedre hvem som er gode osv. Men så har man plutselig lag som Bournemouth etc som også finner form på slutten. Jeg vet bare ikke. Og jeg tror ikke det spiller så mye rolle når vi spiller mot City. Sesongen totalt sett har stort sett kun bestått i bruddstykker av godt spill. Litt tilfeldig fordelt spør du meg.
For all del, betyr ikke at lag ikke kan rakne/miste flyt og vice versa. Men vi er nok ikke så veldig uenige her sånn egentlig.
Jeg synes uavhengig av hva det måtte skyldes at vi har blitt et mindre robust lag utover vinteren/våren. Litt for mange kamper av typen Brighton, Fulham, Newcastle.