Ikke tenkt på det før nå, men så idiotisk at vi skal spille tidlig på søndag.
Heldigvis er det to hjemmekamper, men der blir det slitne ben på slutten.
Ikke tenkt på det før nå, men så idiotisk at vi skal spille tidlig på søndag.
Heldigvis er det to hjemmekamper, men der blir det slitne ben på slutten.
Jepp. Vi tidlig søndag, og arse mandag kveld. Litt uheldig
Solid seier, gutta skuffet ikke.
Dette smakte utrolig godt og for en fantastik stemming det var stadion.Hørte den godt gjennom tvén.
Straffen er soleklar, han bryr seg ikke om ballen og hopper rett inn i ryggen på Son.Godt at dommeren så det.
De to gule kortene er også klare, Holding felte vel Son 5-6 ganger i løpet av halvtimen.Det siste gule korte kunne fort vært direkte rødt.
Kane levere som vanlig, iskald på staffen og på det andre målet lure han på bakerste stolpe.Son er også kald når han sette inn 3-0, han bare plassere ballen i mål.
Vi er konger i Nord London.
Herregud pinlige reaksjoner fra Arteta og Ødegaard blant annet. Avgjørelsene var helt ukontroversielle, det røde kortet var 100% klink.
Utrolig digg å ta feil. Coys!
Null stress
Royal har bedret seg men har fortsatt litt å bevise. Men han virker å være en artig kar, særlig ved mål feiringer. Kaster seg litt alene og tar samtidig virkelig del sammen med de andre. I dag feiret han med en "røykgranat" som ble kastet inn på banen. Fikk det strenge blikket fra Dier og kastet den fort fra seg
Spurs holdt nullen mot Arsenal med forsvarsspillerne emerson, sanchez, dier, davies og sessengon. Alle ifølge forumet, for dårlige. Åpenbart en bra trener da.
Faktisk har jeg litt trua på at newcashtle kan stelle i stand noe mot arse. De spiller hjemme og har vel mye å bevise for sine egne fans. Snedig hvor mange "roll over" lag arse tilsynelatende har møtt de siste månedene. Det er selvfølgelig veldig subjektivt men det ville ikke være usannsynlig at de for en gang skyld møtte et lag som satt opp en god fight.
Vil vel si "nja". Kanskje var de litt heldige med timingen mot Chelsea. Og de spilte mot WH etter Europa, men det samme var tilfellet for oss mot Leicester.
Så vil det alltid være kamper man føler absolutt ikke burde endt som de gjorde - for oss at vi ikke får 1 poeng mot Brighton og United (1 i en av de kampene) føles rimelig spesielt. Så har garantert Arsenal noen slike kamper også.
Ikke at vi nødvendigvis hadde endt opp på 4. hvis vi nå bare hadde hatt 1 poeng til.
Hvor mange sjanser skaper vi mot Arsenal? Vi får en straffe mer eller mindre gratis. Jeg kan ikke se at Son når den ballen. Vi skårer fra en dødball. Mål 3 er ganske bra - selv om det nok oppstår fordi Arsenal er 1 mann mindre (forøvrig ei ganske fin pasning fra Sanchez). Emerson har ei farlig heading. Kane et bra langskudd. Men totalt sett skapte vi ikke mye (ikke at vi trengte å gå veldig i angrep når vi leder 2-0 mot 10 mann selvsagt). Kommer vi til å få en sjansebonanza mot Burnley? Tvilsomt.
538 har ca. 53% sjanse for at Arsenal ender opp topp 4 nå. Er vel ikke helt uenig selv om jeg ville sagt det er noe høyere. 60-65%.
Jeg tror det vil stå på en del tilfeldigheter. Litt som i går - en straffe litt fra ingensteder, et rødt kort osv. Spesielt ettersom nerver opplagt vil bli en del av det - meget mulig for begge lagene.
Vi får nesten bare håpe Trippier er på jobb. Han har uttalt at Newcastle skal gi alt, og at han personlig ønsker å hjelpe oss.
Everton og Lampard i siste runde har jeg ikke et fnugg av tro på. De har sannsynligvis berga plassen innen den tid, men i akkurat deres tilfelle er jo usikker på om det er bra eller dårlig. Er de sikra kan de i det minste spille med lave skuldre.
Vanskelig å spå slikt. Tror ikke vi får walkover mot Norwich heller.
Henger man med i en kamp så er det merkelig hvordan det bygger opp et ønske om å få et resultat. Selv på trening kan man få den effekten hvor man bare nekter å tape. Så har man selvsagt andre tilfeller hvor en klubb bare er ferdig med sesongen - selvsagt.
Jeg tipper Everton kommer til å spille slik som oss - og da er det litt vinn eller forsvinn. Ikke helt ulikt måten Southampton spiller på - hvor man kan tape stort en kamp for så å vinne den neste. Så må vi nå uansett komme oss til neste helg med en sjanse for at det skal bety noe.
Kampen på mandag er opplagt en bedre mulighet for poengtap. En ting er at Holding nå blir regnet som "dårlig", men hvis Gabriel også er ute er Arsenal egentlig gått litt tom for stoppere. White spiller nok, men han har jo vært ute og ikke sikkert han holder heller. På toppen av det er selvsagt Tierney og Partey ute. Så av de fem med mest defensivt ansvar som jeg vil anta alltid vil spille i Tierney, Partey, Gabriel, White og Tomiyasu er kun to igjen - hvor White har vært ute og jeg antar Tomiyasu vil spille stopper isteden for back.
Itillegg må de selvsagt reise opp nord. Jeg tror ikke det blir enkelt for Arsenal i det minste. Newcastle har også bra støtte fra tribunen og antar de ikke vil legge seg i årets siste hjemmekamp. Også et tema at de nok ønsker å "snu" kjærringa litt.
Det var mildt sagt høylytt på tribunen igår. Beste kampen på nye stadion uten tvil!
Newcastle tapte 0-1 hjemme sist for Liverpool. Før det hadde de 6 strake seire. Før det igjen hadde de 1-4-1 med tapet hjemme mot Manchester C. 7-4-2 (der tapene kom mot de to beste lagene) bør gi et visst håp for poengtap for Arsenal.
Men det betyr uansett lite om ikke Burnley blir slått på søndag!