Ikke at jeg tror at Ange hensyntar mine (eller andres ønsker) når han stiller opp laget, men personlig kunne jeg ønsket meg spillere som ikke er redde for å gå "fysisk til verks" til denne kampen. Romero, Højbjerg og Richarlison er kanskje det nærmeste vi har noe sånt - men blir vel fort vekk bare Romero som starter av disse. Apropos; noen som har sett noen status på Richy denne uken?

• Cuti svarte på dette.

Det er vel for første gang på veldig lenge jeg kjenner at jeg ikke er mye optimist.Jeg gruer meg ikke, men tror dette blir kanon tøft.Vi er mange hakk under Arsenal sitt nivå og det er surt.
    Arsenal er virkelig gode, de har tatt nye steg denne sesongen.Scorer en haug med mål og det får fort unna.
    Tror de kommer til rett i strupen på oss, presse oss høyt og aggressivt.Vi må være med fra første sekund ellers ligger vi under 3-0 før halvtimen.Vi kan ikke la Ødegård får styre spillet, vi må presse/stresse han.
    Vingene til Arsenal er alltid viktige, vi har to backer som ikke spilt fotball på en evighet.Med de store rommene vi gir, så kan dette bli et sirkus uten like.

Skade på backene våre er veldig dårlig nytt.Udogie er ute resten av sesongen.
    Det som irritere meg med Ange, han rotere ikke nok på spillerene.Nå skal muligens Royal og Davies inn, ikke mange minutter de har fått denne sesongen.Ikke i kampform i det hele tatt, det har kun vært Porro og Udogie hele veien.
    Jeg er redd de to kommer til ha en svak kamp på Søndag, men de vårt beste alternativ.
    Hvorfor kunne ikke de fått en kamp/omgang eller noen minutter her og der for holde dem matchfit?
    Dette synes jeg er skremmende svakt av Ange.

Til nå er det dette laget jeg vil starte med.
    Vicario
    Royal-Romero-VDV-Davies
    Sarr-Højbjerg
    Johnson-Maddison-Son
    Richarlison/Kulu.

kjøre med de to backene pga vi har ikke mye annet valg.Davies har rutinen og spilt en del NLD kamper.Royal er også rutinert, mulig det kan redde han.Tror ikke Dragusin er løsningen.Skal vi ikke bruke backene må Ange legge helt om, f.eks med tre bak, men det skjer ikke.
    Højbjerg får plassen sammen med Sarr.Vi kan ikke bruke Bissouma mer, han er milevis unne en ok form.
    Richarlison på topp.Hvis han ikke er klar så er faktisk Kulu et alternativ.Son som spiss mot sterke midtstoppere er håpløst, bedre å bruke Kulu som faktisk sterk nok til gå i dueller med dem.

Altså, hvis Bissouma starter denne også da skjønner jeg ingenting. Han har vært grusom i lange perioder i de fleste kamper siste mnd spesielt. Det er noe umotivert over hele fyren, og spesielt i forsvar og på dødballer imot. Jeg hadde valgt Bentancur og Højbjerg hver dag hele uken.

Ser det foreslås å sette vdv på vb. Spenstig forslag. Men, kan noen komme med ett eksempel der Ange har gjort en overraskende og taktisk endring i et laguttak hos oss? For meg virker han ikke å være typen som tilpasser laguttak til motstander.

Hvis Bissouma starter er jeg litt skeptisk.

Ville brukt Dragusin i 6'er rollen i stedet for Bissouma. Diger sterk kar som kan spille ball og er god defensivt. Sarr i 8'er og gitt Madders rom til å skape sjanser

Mye gjensidig respekt.

Fotball er heldigvis ikke boksing. Når det er sagt så får en håpe pep-talken hans til våre egne spillere er noe mer aggressiv i tonen 😅

Arse har blitt et veldig godt lag under Mikel dessverre. Vant FA-cupen tidlig i Mikels tid og kjemper om seriegullet for andre året på rad nå. Veldig synd at de skulle treffe sånn.

Fortsatt usikker på om Arteta er så god, men… triste er at hvis vi taper i morgen, som er veldig veldig sannsynlig, så er det fort slik at City ikke kan gjøre noe feil.

Arsenal har Bournemouth hjemme. Bournemouth er ingen kasteball og alle kamper man «må vinne» vil preges av nerver, men normalt vinner Arsenal den. Borte mot United er heller ikke enkelt, men United er et lag i kaos og ikke umulig at de møter et United som ikke klarer å fokusere 100%. Everton er litt som Bournemouth i siste kamp. Nerver og dødballer vil prege den så jeg skal ikke si at Arsenal bare vinner, men de er uten tvil store favoritter i alle de tre siste. Og så særs middels som vi stort sett er vil de normalt slå oss også. De er veldig vanskelige å skåre mål på og så dårlig organiserte som vi er så vil det overraske meg stort om de ikke skårer et par ganger. Skårer de to skårer vi aldri tre. Da er U det beste vi kan få.

Så er det ikke for meg personlig noe bedre hvis City vinner. De har også et overkommelig program bortsett fra bortekampen mot oss. Så tror jeg på ingen måte vi har større sjanse mot City enn Arsenal. Hever vi oss ikke betydelig fra omtrent alt vi har gjort siden midten av desember (Villa-kampen delvis unntak) så blir vi slaktet av City. City har mer erfaring enn Arsenal hva gjelder å håndtere de nervene. Men de må nok vinne 5 og Arsenal trenger «kun» å vinne 4. Veldig 50/50 og det er fort vi som avgjør denne tittelkampen. Selv om vi er svake om dagen så mener jeg ikke vi har et dårlig lag - vi bare får ikke ut potensialet. Skulle det skje i en av disse kampene så matcher vi både City og Arsenal på hjemme.

Tenker det handler mye om å møte opp til kamp i morgen. Altfor ofte denne sesongen har vi spilt middels rævva eller fullblods rævva førsteomganger, det har vi nok ikke råd til mot arsenal. Vi må prøve å få et overtak sentralt! Lar vi de slippe enkelt igjennom midtbanen blir det mange og farlige situasjoner og frispark utenfor 16m. Tror også vi trenger spillere som klarer å gi litt ekstra i denne kampen som skal være litt spesiell. I denne sammenheng tror jeg Romero, Davies, Højbjerg, Johnson og Son kan ha det i seg. Også avgjørende at Son drar frem noe spesielt til oss, som vi alle vet han innehar.
    Mitt lag:
    Vic
    Royal/Porro Romero VdV Davies
    Højbjerg Bentancur
    Kulu Madders Werner
    Son

Kan fungere bra offensivt men ser jo at det er svakheter spes med Werner defensivt og at Kulu må overraske med å være tilbake i form. Johnson er fin å sette inn uti 2.omg og ev. flytte Kulu inn bak Son. Sarr kan også være løpsmaskinen vi trenger etterhvert. Høyeste ønske er uansett at Bissouma benkes, og at vi fremstår som et LAG.

Forventer at vi for en gangs skyld kan være på fra start. At det fråder ut av munnen på våre helter, at innsatsen er 110%, at samtlige har et ønske om å vinne denne kampen. Det er vi som er på hjemmebane. La oss sette skapet på plass og vise at her er det vi som bestemmer!!

Sykt nervøs for øvrig...

Det er i slike kampar eg skulle ønske litt fleire spelarar i klubben hadde tilknytning til klubben og/eller hadde den flammen i augene når det er tid for å spele mot Arsenal.

Et i utgangspunktet solid lag vi starter, burde kunne bli en kamp!

Hadde dog foretrukket Richy på topp og Son ut på kanten, synes det har vært for enkelt å ta Son ut av kampen når han har spilt på topp i det siste.

Bra lag. Alle syndebukkene starter. Så da slipper vi å bekymre oss for det.

Gleder meg stort til kamp! Ars*nal scorte 5 i sin siste kamp, kommer ikke til å skje i dag. Vi scoret 0 i forrige kamp, kommer ikke til å skje i dag.
    Satser på en forrykende kamp som ender i vår favør 7 min på overtid😎

Skulle ønske jeg gleda meg, men kjennes som noe en bare må gjennom. Med et lite håp om at dette kanskje er dagen noe magisk skjer.

Skal vi ta poeng her, må vi krige fra første sekund,Ha en plan over spillet sitt.Regner med at Arsenal går i strupen på oss, da må vi være påskrudd.Mye bevegelse uten ball, spillere kan stå stille og håpe en annen tar ansvar.

Laget er ok/bra.
      Forsvaret ser bra ut.Spent hvor lenge Porro holder, tror ikke han er 100%.
      Midtbanen ser fysisk sterk ut.Ikke noe feil å starte med Bentancur og Højbjerg.De to kan krige.
      Angrep:Er vel ikke hel begeistret over Kulu og Werner, hvorfor er Johnson benket?
      ville hatt Son på vingen.Vi har sett det mange ganger, Son er ikke god mot sterke midtstoppere.Ta imot ballen, holde på ballen mens en sterk midtstopper er i ryggen på deg, det er ikke hans styrke.
      Håper Kule får en godt start, mulig det å bli pappa har gitt han et ekstra driv.