Har vært nevnt før, nevnes igjen av ITK. Blir nok dyr om det skulle være aktuelt.

Heller Richy enn Solanke.

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg ser Bournemouth fryktelig mye, men vært ei voldsom kraft de gangene jeg har sett de i år. Holder han dette nivået fremover er han blant de beste i England. Nesten så jeg vil driste meg til å si den beste av "komplette" spisser. Står mellom han, Watkins og Isak (Toney er der også, men siden han har vært ute tar jeg ikke han med).

Han var også veldig hypet som ung. Så ikke noe sjokk at han er god, men kanskje litt rart at han har brukt så lang tid.

Problemet er - er dette en sesong - eller er det hans nye nivå? Utrolig vanskelig å si. Ikke noe jeg hadde betalt mye penger for å finne ut av.

Skal vi kjøpe en spiss i PL for mye penger håper jeg det blir Isak. Yngre og størst potensial etter mitt syn. Så er det meget mulig at Isak og Watkins ikke er noen man kan kjøpe. Toney har andre problemer. Da er det ikke mange igjen av de etablerte. Da må man tenke utenfor PL eller en som Ferguson.

Ergo meget sannsynlig at Solanke står på lista - og at han kan bli den vi ender opp med - selv om han knapt kan være noe førstevalg.

4 måneder senere

Ikke min favoritt men.

Hinsides mye for en spiller i den alderen som har vært god et kvarter.

Alt over 40m€ er for mye.
      For 65m, så finnes det yngre og bedre alternativer om man legger på litt.

Hvis vi blåser 65 mill på Solanke beviser det bare at Levy er en komplett idiot og bør pensjoneres.

Liker Solanke jeg, men la oss ikke bekymre oss for at vi skal brenne av 65m på han. Noe tilsvarende på Neto og Eze osv.

Tror han er på lista over muligheter. Det er ikke så rart og er ikke overbevist om at Toney er en bedre spiller feks.

Dougie

Jeg kan forstå usikkerheten rundt om han klarer å gjenta fjoråret. Og jeg liker ikke prisen. Nekter å tro at vi kjøper noen for noe slikt uansett - slik sett ikke et problem - la oss anta at han blir billigere enn ryktet hvis han blir kjøpt.

1) Fjerdeplass på toppskårerlista i fjor - for Bournemouth
      2) Perfekt alder for å gå inn fra dag 1
      3) Så godt som aldri skadet
      4) Allsidig og bidrar i spillet med mye mer enn bare mål

Spiller han som i fjor de neste 5 årene betaler man 65 uten å blunke.

Skulle Saudi smelle til på Richarlison så helt greit hvis man kjøper Solanke for meg.

Schism 65 mill for Solanke er absurd. Maks 35 mill i min bok. Men om vi får solgt Richy til 50+ kan jeg leve med det.

Å bytte Richy med Solanke er å bytte seg ned, så nei takk.

Dougie Spiller for spiller, tja. Solanke er så og si aldri skadet, bytter ut en utenlandsk spiller mot hg, åpner opp for signering av en bedre utenlandsk spiller. Men blir veldig mye hvis-atte-dersom.

Vi har flere hg per nå enn vi trenger uansett (selv om det kan forandre seg). Mulig han aldri er skadet, men så har han heller aldri spilt for oss!

Neida, men jeg ser poenget med ny spiss. Men Solanke har vært helt ordinær hele sin karriere. Skal mer enn én god sesong (i en alder av 26) til før jeg blir overbevist, let alone til den prisen.

65m er håpløst. Enig. Men man får ikke en brite som skårer 4. mest mål i ligaen for et lag som Bournemouth for 35m.

Skal heller ikke glemme at Solanke var et «supertalent» som ung. Så tok det muligens bare litt ekstra tid å få det ut.

Forøvrig ikke helt ulikt med de to andre som vi er linket til - at de brukte tid. Toney og Gyokeres.

Personlig hadde jeg ikke kjøpt noen av de tre. Og finner vi ingen VDV ser jeg helst at vi venter til neste sesong. Men hvis Ange virkelig mener at vi skal kjøpe en spiss er ikke Solanke noe dårlig valg.

Mistenker dog at dette er et utspill for å sette litt press på Wolverhampton og CP. Helt usannsynlig at vi kan kjøpe tre stk til slike summer.

Om Solanke plutselig viser seg å være spissutgaven av KDB og Salah som begge ble dømt til å være for lette for Chelsea, fantastisk. Tror jeg det skjer? Nei. Er det mulig? Ja. Er det realistisk? Nei.

Da er han på vei inn. To DARE is to do.
          Kan ikke skjønne at det refereres til noe annet.