Tenker det som er viktig er totalprisen, lønn osv. Lønn bort fra budsjett med Rodon osv.

Er jo et par eksepsjonelle spillere som har hatt 14-trøya tidligere. Og noen litt dårligere noen i nyere tid 😃

Det dukker opp noen slike i blant. Luke Shaw var svindyr for mange mange år siden. Bale kostet 5+5 for det som nærmer seg 20 år siden.

Jeg synes også det er fryktelig mye penger. Samtidig får vi muligens litt bedre betalt for Rodon enn vi ellers ville ha fått.

Veldig veldig få etablerer seg så tidlig som han i The Championship. Det betyr ikke at han derfor utvikler seg videre fra det nivået, men ganske mange, for ikke si veldig mange, av de som blir virkelig virkelig store er gode tidlig. Messi, C. Ronaldo, Neymar, Mbappe, Haaland, Bellingham osv. var alle veldig gode tidlig. Haaland var vel den "tregeste" av de, men da han gikk til Salzburg var han, i ettertid, opplagt allerede da god nok for noe bedre (han ble da også solgt etter ikke så mange kampene).

Uansett er jeg veldig positiv til at vi våger å bruke så mye penger på en slik spiller. Utrolig vanskelig for oss å kjøpe en ferdigutviklet Kane eller Romero. Vi kan kjøpe Romero rett før han tar det siste steget, men sjansen er normalt større for å treffe ei virkelig stjerne for en klubb som oss hvis vi prøver enda yngre. Betyr ikke at man må bruke 40m som med Gray, men noen ganger må det kanskje til (så får man fortsette med folk som Sarr, Udogie, Bergvall osv.).

Jeg har sett en god del Leeds kamper dem siste årene, da jeg har en kompis som er ihuga Leeds supporter. Han er en spiller med høy energi, bra teknikk og god til å holde på kula. Kan minne om Udogie. Vi får bare krysse fingrene for at han passer inn.
Så får vi se om spillet står i stil med prisen etter hvert.

Sheik Ser ut som han kostet 40mill. pund
Er han verdt så mye?

Visstnok ingen videresalgsklausul

Archie Gray on Ange Postecoglou:

“I’m not going to lie, I’m a massive Celtic fan, so I love him! My whole family loves him. He’s a massive factor.”

Hva skal man med speidere?

Forøvrig rimelig bra "hit rate" på den gjengen der. Nesten litt sprøtt bra med tanke på at det er ung spiller i den nest øverste ligaen i England.

Alli vant så 2x i PL de to påfølgende sesongene. Det er rimelig vilt.

22 dager senere
20 dager senere
3 måneder senere
16 dager senere

Multiple individuals familiar with thfc deal to sign Archie Gray claim there is an agreement that should he not play a minimum number of minutes then he is allowed to leave for a similar fee to the one paid for him. Spurs dispute such agreement exists.

[The Athletic]

20 dager senere

Selvsagt alt for tidlig å konkludere med noe, men jeg ELSKER måten Gray og Bergvall oppfører seg på. Begge to minner litt om Modric i innstilling og modenhet (Modric var en del år eldre da han spilte for oss - vi får se om Gray og Bergvall kommer seg dit).

Dette er noe vi har manglet. Måtte det fortsette i samme stil. Gleder meg til å se Gray som nr. 6. Tror han kan bli helt ustoppelig i den rollen (selv om jeg vet han ser på seg selv som nr. 8).

Mabbutt

Utvilsomt mulig. For begge.

Spesielt Bergvall virker som den fødte kaptein. Ikke tilfeldig at det et han som kommer bort her.

2 måneder senere
    • Redigert

Jeg er av de som synes Gray kanskje har fått i overkant mye skryt. Definitivt ikke vært dårlig, men hadde noe høyere forventninger til spesielt pasningskvaliteten når han liksom skal være vår fremtidige 6er. Men han er ung og kommer nok til å fortsette utviklingen 🤞

Virker som en reflektert og solid ung mann. Gleder meg til fortsettelsen.

Eg har veldig trua på Gray. Han er ikkje verdens beste midtstopper. Det må man kunne seie. Men den kamperfaringa han har fått i år er gull verdt. Uansett om det er i feil posisjon.
    OM vi tenker å bruke han som DM i framtida, så er jo også erfaring med sentralt forsvarsspel veldig bra for han.