Cuti Nå som vi begynner å få fullt lag igjen kommer selvsagt landskamper. Ser lag som Arse og Pool trekker den ene spilleren etter den andre med «mindre skader». Gabriel, Nunez, Salah osv står over.
Kungreke Skjønner godt at de gjør det når det ikke er snakk om viktige kamper. Er allerede alt for mange kamper per sesong for mange av spillerne i England.
Cuti Ja helt klart. Idiotiske kamper som bare ødelegger for klubblagene. De aller største klubbene som kjemper om titler er nok litt mer kyniske enn oss der. Kan ikke huske vi har gjort noe sånt noen gang.
Kungreke Cuti En spiller som regelrett nekter å representere landet bør miste HG status mener jeg. Enkel løsning, sier man nei til landslag regnes på utenlandskvoten.
Andreas Kungreke Så man skal risikere helse og karriære for å representere landet sitt i eit aukande antal kampar? Eg hadde lenge ei "get on with it" holdning til fotballspelarar og antall kampar. Men for nokre år sidan passerte vi ei grense for kor mange kampar man kan spele iløpet av eit år uten å risikere dramatisk overbelastning. Så da kjem spørsmålet. Hjelpe klubben din (som betalar lønna di) i jakta på ligatittel? Eller risikere overbelastning for å spele ein meinigslaus treningskamp for "heder og ære"? Eg veit kva eg ville valgt.
Kungreke Andreas Tenker ikke på treningskampene sånn sett, at ikke flere lag trekker spillerne sine til.de kampene er for meg en gåte. Tenker mer på obligatoriske ting som turneringskvalik og selve turneringene. En ting er hvis man har gitt sitt og ønsker å "pensjonere" seg men når man blankt ut nekter i ung alder, hvorfor ikke? Hvorfor skal store klubber dra fordeler av det?
Andreas Kungreke Har ikkje inntrykk av at der er så mange som trekker seg fra troppane til kvallik kampar etc. Mule eg tar feil.
Knut Lo Celso har et og annet mål i seg for oss; noe Bentancur også hadde - men han er dessverre ikke enda på nivået han var.
Kungreke Knut Bentancur fortjener en sesong til for å vise hva slags nivå han kan nå, men om det ikke er godt nok ved utgangen av neste sesong bør vi selge. Lo Celso gidder jeg ikke mer av, irriterer meg hver gang jeg ser ham spille.
Andreas Kungreke Bentancour viste mellom skadane at han kan komme tilbake ordenteleg. Er ikkje nevneverdig bekymra for han. Men kan ta tid. Den viktigaste delen hans er vel heller ikkje teknikk eller fart. Men heller ta "dei rette valga". Det dett nok ikkje vekk med skadar.
Kungreke Andreas Arsenals Ben White har trukket seg fra landslaget nå, det finnes flere tilfeller. Om han ikke vil representere England osv. Burde det få koksekvenser mener jeg. Evt avvikle bruk av profesjonelle spillere i landslag helt og kun bruke amatører eller u21 spillere osv fremover.