Hvis vi ikke vinner denne kampen fortjener vi ikke CL spill neste sesong.
PL: Tottenham - Crystal Palace | 2. mars 2024
For topp 4 må vi ikke vinne denne, men å tape mot Wolves og deretter CP. Da er jeg enig i at vi ikke har så mye å gjøre i CL.
Mot Wolves tapte vi muligheten for å ha nubbsjans på liga gullet. Der er vi hekta av.
Glasner-ball er med et høyere press enn Hodgeson-ball i hvert fall, og det burde passe oss bedre. Så 2.omg de spilte mot Burnley uten å bli veldig imponert. De spilte 11 mot 10 også.
OsvaldoArdiles
Dersom det høye presset til Palace sitter, og midtbanen vår fortsetter å være like dysfunksjonell, er jeg ikke sikker på om det er en fordel. Men det er selvfølgelig spørsmålstegn ved spesielt det første.
Udogie er ihvertfall tilbake i full trening rapporteres det. Vet ikke status på Porro.
- Redigert
Knut Trenger to ungdommer på høyre og venstreback som kan være backup. Selge Emerson siden han ikke passer systemet. Davies kan bli siden han kan brukes som Stopper til nøds. Gi de innhopp, 20-30 min nesten hver kamp. Da kan Porro og Udogie gi jernet i større grad siden de vet ikke må spille hele kampen hver gang.
Ikke kamprelatert men håper virkelig dette er Davies sin siste sesong. Grei fyr og bra innsats. Men neste år håper jeg Phillips blir satset på som 4. valg på stopperplass og at en ny venstreback kommer inn som backup til Udogie og som passer systemet bedre.
- Redigert
Greit å ha noen med litt erfaring i rekkene også. Son kan ikke være den eneste over 30. Samtidig tror jeg Davies hadde gjort det greit i en Championship klubb. Sende ham tilbake til Swansea f.eks.
Cuti
Ikke uenig, men kommer jo an på hva man tenker er best for utviklinga til Philips. Må ha en rell mulighet på minutter om han skal være en del av troppen, ellers får vi en ny Tanganga.
Om man mener Philips har best av et nytt utlån, gjør det meg lite om Davies forblir fjerdevalg på stopperplass. Ikke gjort seg bort der på noen som helst måte. Men enig i at vi uansett bør gå for en ny venstreback - der er hans dager talte.
Så er nok EL/ECL vs CL en viktig faktor. Førstnevnte er jo en bra matchingsarena for Phillips (og andre unggutter).
Davies har vel en egen tråd? Ikke at det er noe stort problem, men hadde vel gitt mer mening.
Med Udogie tilbake så bør vi ikke se Davies mot CP uansett. Emerson var et mye større problem sist. Han er det nok meget mulig vi ser igjen. Så får man virkelig håpe han hever seg.
John Brooks blir dommer.
Vi har et bedre u21 lag enn Liverpool (som nylig vant Carabou cup med flere av disse spillerne). La oss bruke det til noen og gi de beste en plass i troppen.
Davies/Emerson er for treig med måten vi spiller på. Udogie og VdV klarer å avskjære mye, men både Emerson, Romero og Davies lot VdV gjøre all jobben i forrige kamp på kontringer imot. Da blir det mål imot oss garantert.
Så mye som har fungert dårlig den siste tiden, er det ikke lett å si hva som er riktig start-11’er. Synes verken sentral midt, offensiv midt, vinger eller spiss har fungert overhodet. Så for meg er det pr nå ikke gitt at Bissouma+Bentancur/Sarr+Maddison er noe bedre enn Højbjerg+Skipp+Lo Celso(!). I tillegg synes jeg verken Kulu eller Son funker bra som vinger. Men de har høyt nok nivå for å spille for oss, noe Richy dessverre ikke har. Min mening.
Håper vel på litt forandringer lørdag. Gjerne Son som spiss og Kulu bak ham, meget giftig kombo. Så kan Madders få siste halvtimen, han trenger tid. Vinger: la Gil og Johnson få prøve seg fra start. Sentralt: Skipp/Højbjerg og Bentancur. Synes Bissouma og Sarr har vist dårlige holdninger ifm å jobbe hjem, holde sin mann, gi alt osv.
Venter på en skikkelig opptur nå, evigheter siden vi spilte en god kamp!
Høres ut på Gold som at Porro ikke blir klar. Men vi får vel offisiell team news på pressekonferansen i morgen.
Når vi spiller dårlig med de spillerne fansen liker så diskuterer man lite enkeltspillere. Enig med Osvaldo at vi egentlig ikke er noe bedre med de «beste» spillende.
Ange virker for meg til å ønske;
Vicario
Porro Romero VDV Udogie
Sarr Bentancur Maddison
Kulusevski Richarlison Son
Ikke at jeg er spesielt uenig i det som et slags «foretrukket» lag, men når både lag og enkeltspillere sliter…..
Samtidig forstår jeg at man ønsker å sette et lag. Alltid et dilemma. Skal man bytte når man spiller svakt eller skal man drille samme lengre?
Ikke at Ange har fått startet samme lag i kamp på kamp. Alltid noen tvungne bytter.
Jeg vet ikke hva som skjer på trening så ingen sterke syn på laget mot CP, men antar startoppstillingen blir så nære den der som skadesituasjonen tillater. Og selv om jeg er enig i mye av det Osvaldo skriver så har jeg ingen problemer med at vi kjører mye av de samme enn så lenge.
Håper at Porro blir klar!