Hypetrain er i gang ser jeg. Noen vil kanskje påstå at Neto er nesten like god som Mudryk?
Jeg liker Neto svært godt, men som et lite eksempel - kampen mot Wolverhampton hvor han er råsterk i kontringene er omtrent det motsatte av hva vi vil bruke han til. Ja - vi vil også få kontringer, men i de fleste kamper vi sliter så er det fordi vi møter lag som Wolverhampton hvor vi vil bryte noen ned. Neto er god der også selvsagt, men om han er den opplagt beste av alle alternativer er ikke like sikkert. Og tvilsomt noe mange Spursfans har studert nøye (altså i kamper hvor Wolverhampton presser på).
Hva gjelder våre muligheter til å få han - så tror jeg de er store så fremt vi er villige til å betale. Arsenal skriker ikke etter en ny kant. Ei heller Liverpool - selv om de må erstatte Salah. United har ikke nødvendigvis evig fleksibilitet hva gjelder FFP. Vi derimot er desperate etter å få inn en klassekant - om det er Neto eller noen andre.
Personlig er jeg alltid skeptisk til å jakte "den hotte". Noen av de er den neste van Dijk, men mange, alt for mange, blir veldig dyre og ordinære (Ndombele, halve Chelsea osv). Mye mer komfortabel når man våger å gå for en VDV. Meget mulig PLs beste stopper allerede (om ikke så fryktelig nære). Nå var ikke han billig heller, men prisen tok ikke av som den gjorde med Maguire osv. - og som den fort kan gjøre med Neto.
Og det er ikke fordi jeg ikke liker Neto. Tror faktisk jeg skrev et innlegg om han på det gamle forumet. Ikke at jeg tror jeg spesielt ofte har rett hva gjelder spillere før andre, men en kar jeg har likt lenge. Egentlig en type som jeg liker at vi prøver oss på mye tidligere (selv om man da ender opp med mange Janssen også - ingen kan treffe på alle).
Så tror jeg egentlig klubben er veldig avslappet der. Vi går for Neto hvis prisen ikke tar av - hvis ikke holder vi oss unna.
Og som Dougie påpeker. Skulle han pådra seg en skade til i løpet av våren så tenker vi oss nok om en gang til.