Everton mot Tottenham

Turnering: Premier League
Når: 3. februar 2024 kl 13:30
Stadion: Goodison Park
Dommer: Michael Oliver
TV: TV3+, Viaplay

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Romero Van de Ven Udogie
Sarr Bentancur Maddison
Kulusevski Richarlison Werner

Innbyttere: Forster, Dragusin, Emerson, Johnson, Højbjerg, Skipp, Gil, Donley, Scarlett
Skadet: Solomon, Lo Celso, Davies?, Sessegnon?
Utilgjengelig: Son, Bissouma

Motspiller å se opp for: Doucouré
Forventet resultat: 1-3 (Richarlison x 2, Werner)

Arkiv med Everton mot Tottenham-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. PL runde 22, 2 kamper i FA-cupen, endelig resultat i FA-cupen, 1 kamp i Ligacupen samt endelig resultat i Ligacupen)

#Tottenham #Everton #EvertonTottenham

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Knut Tottenhams lagoppstilling (forventet):
    Vicario
    Porro Romero Van de Ven Udogie
    Sarr Bentancur Maddison
    Kulusevski Richarlison Werner

🤤

Veldig vanskelig å spå hvem som blir rotert. Normalt ville jeg sagt Emerson for Udogie, men finnes et argument for å la Udogie "rette opp" gårsdagen. Også veldig skeptisk til å la VDV spille en ny full kamp, men kan man bytte to på venstresiden samtidig?

Emerson - Romero - Dragusin - Udogie kan jeg fint se.

På midten vet jeg ikke helt hva man skal gjøre med Bentancur. Han fikk jo nå "hvile", men det var jo også fordi han var dårlig. Dårlig etter å ha vært dårlig mot City også.

Tipper Højbjerg - Sarr - Maddison.

Kulusevski er meget mulig vår dårligste over de to siste kampene. Så foran kan man fint se for seg Johnson - Richarlison - Werner. Tviler på at Ange våger å gå for Donley - selv om det hadde vært morsomt.

Tror også en del av hva som blir rotert kommer an på hvordan folk føler seg fysisk. Feks hvis Romero føler seg sliten osv.

Enig at angrepstrioen fort kan se ut som Werner- Richarlison- Johnson. Kulusevski virker tom. Uansett fint å ha ham å sette inn. Hender han tryller og slitne spillere kan passe ham bra frisk fra benken.
    Midtbanen er jeg enig at ikke gir seg selv. Kan argumentere for det meste. Litt synd Madders spilte seg helt tom igår, men han er vel bankers. Jeg ville unasett starta Bentancur, synes han spilte bra i en omgang mot Brentford, og med kun 45 min i beina bør han være på vei mot god form igjen.
    Fristende å hvile vdv fordi jeg er redd for å overbelaste ham men litt dumt å rokere nå som det er så stabilt bak der. Dragusin trenger riktignok en start nå og kanskje dette er en passende anledning. Både Davies og Emerson kan også gjøre en god jobb

Bortekamp mot Everton er ikke lett, men som alle vet, ingen lette kamper i PL.
    Everton har fått mye støtte etter de ble trukket 10 poeng, det har gått en faen i dem, vi får nok ikke noe gratis her.
    Nå det er sagt så de ikke akkurat i storform for tiden, dette kan vi ta.

Vi vant mot Brentford, men vi slipper inn mål selv om vi hadde vår beste forsvar firer.
    Igjen var personlig feil som gjorde det, synes også vi står for høyt med forsvaret vårt.Utrolig sårbare ved balltap.

Håper Everton angriper oss, det vil gi oss kontringer.Mye rom er positivt for oss.
    Udogie synes jeg har vært svak en stund, synes han kan sitte benken en kamp eller to.Ser tung og trøtt ut, greier ikke holde fokus.Alt dette er vel normalt mtp antall kamper og alder (21).
    Blir Lo Celso klar?
    Er VDV klar for nye kamp så tidlig?

Vil se dette laget:
    Vicario
    Porro-Romero-VDV-Davies
    Sarr-Bentancur
    Kulu-Maddison-Werner
    Richarlison

Blir vel ikke overrasket om Dragusin starter her.Vil ha Davies inn, gi Udogie en liten pause.Sarr fra start her, det hever oss betraktelig.
    Nå begynner det virkelig å se ut som et sterkt lag.

Tror forøvrig vi taper denne. Everton en dag mer hvile. Slipper å reise.

Klarer vi ikke å komme opp på samme nivå som de energimessig kommer vi til å bli dominert. Kan jo nesten merke allerede nå hvordan man vil føle det under kampen; «kom igjen!»

Samtidig, selv om Everton også er et bra lag, har vi mer kvalitet. Så selv om jeg tror vi taper er dette på ingen måter sjanseløst. Evertons hysteriske form virker til å være forbi - og skårer vi først så er ikke det laget der et lag som typisk smeller inn mål.

Enig at det å ikke komme under er en nøkkel idag. Gjelder vel de fleste særlig bortekamper men. Vi har rullert mye blant midtbanespillere i det siste så kan virke som om Ange er klar over det. Skipp og Bentancur spilte 45 min på onsdag så de bør være friske. Samme med Højbjerg naturligvis. Sarr rett inn er kanskje gambling, men kan jo slå positivt ut

Dette er en kamp vi skal vinne dersom vi har ambisjoner. Forventer at samtlige spillere hever lista tre hakk fra brentford kampen, det vi presterte der var langt i fra godkjent.

Vil anta med et par rulleringer så er halve laget ganske «freshe», men tror også det handler om det mentale når man har færre timer å omstille seg på. Vi har jo generelt ikke så høy belastning og i korte perioder kan man som menneske opplagt tåle større belastninger enn det å spille fotball onsdag - lørdag. Tour de France osv går helt fint over en kortere periode. Så problemet med tette kamper rent fysisk er et større problem når det skjer uke etter uke etter uke.

Vi får se. Føler ofte at vi er tamme i tidlige kamper, men bør jo ikke være noen grunn til at vi skal være dårligere enn andre. Jeg har heller ikke sjekket om det er sant rent statistisk.

Gleder meg til å se. Liker tidlige kamper på lørdag. Fin «start» på helga.

Schism Kos deg med kampen. Jeg skal "heldigvis" jobbe. Lørdager er jo de beste, dagen alle tar med seg de veloppdratte barna sine på butikken. Oh joy

Litt ekkel følelse for denne, ingen sterke meninger om laget, men greit å få Sarr inn igjen, trenger energien. Håper Maddison nærmer seg kampform, og Werner fortsetter utviklingen.

Fysisk så bør jo Maddison være i veldig god form etter å ha vært lenge ute men i trening, og det kan hende kamper litt tett på er akkurat det han trenger for å komme i form spillemessig

3 poeng og 2-3 plussmål passer bra i dag!
        Vicario
        Porro-Romero-VDV-Davies
        Sarr-Bentancur
        Johnson-Maddison-Werner
        Richarlison

OysteinS Tipper dette blir laget. Mulig Bentancur benkes til fordel for Pierre tror jeg.

Skal kanskje ikke tolke for mye ut av pressekonferanser, men som Madball er inne på har ikke Maddison høy belastning over tid, og måten Ange svarer på tyder på at han starter.

Skulle jeg gjettet midtbanen etter pressekonferansen tipper jeg samme midtbane fra start som sist. Med Højbjerg og Sarr på benken. Hva gjelder Sarr må vi være litt smarte her. En ting er at han bør være klar etter AFCON under en normal situasjon, men han ble skadet rett før han dro. Benken nå og fra start mot Brighton. Så blir jeg ikke sjokkert om han starter, men av nevnte grunn håper jeg ikke det - selv om han nå normalt er vår beste midtbanespiller.

Selvsagt vinner vi denne! To mål eller mer, på tide at mine høye ambisjoner for laget får uttelling i tippekonkurransen.