Tror forøvrig vi taper denne. Everton en dag mer hvile. Slipper å reise.

Klarer vi ikke å komme opp på samme nivå som de energimessig kommer vi til å bli dominert. Kan jo nesten merke allerede nå hvordan man vil føle det under kampen; «kom igjen!»

Samtidig, selv om Everton også er et bra lag, har vi mer kvalitet. Så selv om jeg tror vi taper er dette på ingen måter sjanseløst. Evertons hysteriske form virker til å være forbi - og skårer vi først så er ikke det laget der et lag som typisk smeller inn mål.

Enig at det å ikke komme under er en nøkkel idag. Gjelder vel de fleste særlig bortekamper men. Vi har rullert mye blant midtbanespillere i det siste så kan virke som om Ange er klar over det. Skipp og Bentancur spilte 45 min på onsdag så de bør være friske. Samme med Højbjerg naturligvis. Sarr rett inn er kanskje gambling, men kan jo slå positivt ut

Dette er en kamp vi skal vinne dersom vi har ambisjoner. Forventer at samtlige spillere hever lista tre hakk fra brentford kampen, det vi presterte der var langt i fra godkjent.

Vil anta med et par rulleringer så er halve laget ganske «freshe», men tror også det handler om det mentale når man har færre timer å omstille seg på. Vi har jo generelt ikke så høy belastning og i korte perioder kan man som menneske opplagt tåle større belastninger enn det å spille fotball onsdag - lørdag. Tour de France osv går helt fint over en kortere periode. Så problemet med tette kamper rent fysisk er et større problem når det skjer uke etter uke etter uke.

Vi får se. Føler ofte at vi er tamme i tidlige kamper, men bør jo ikke være noen grunn til at vi skal være dårligere enn andre. Jeg har heller ikke sjekket om det er sant rent statistisk.

Gleder meg til å se. Liker tidlige kamper på lørdag. Fin «start» på helga.

Schism Kos deg med kampen. Jeg skal "heldigvis" jobbe. Lørdager er jo de beste, dagen alle tar med seg de veloppdratte barna sine på butikken. Oh joy

Litt ekkel følelse for denne, ingen sterke meninger om laget, men greit å få Sarr inn igjen, trenger energien. Håper Maddison nærmer seg kampform, og Werner fortsetter utviklingen.

Fysisk så bør jo Maddison være i veldig god form etter å ha vært lenge ute men i trening, og det kan hende kamper litt tett på er akkurat det han trenger for å komme i form spillemessig

3 poeng og 2-3 plussmål passer bra i dag!
      Vicario
      Porro-Romero-VDV-Davies
      Sarr-Bentancur
      Johnson-Maddison-Werner
      Richarlison

OysteinS Tipper dette blir laget. Mulig Bentancur benkes til fordel for Pierre tror jeg.

Skal kanskje ikke tolke for mye ut av pressekonferanser, men som Madball er inne på har ikke Maddison høy belastning over tid, og måten Ange svarer på tyder på at han starter.

Skulle jeg gjettet midtbanen etter pressekonferansen tipper jeg samme midtbane fra start som sist. Med Højbjerg og Sarr på benken. Hva gjelder Sarr må vi være litt smarte her. En ting er at han bør være klar etter AFCON under en normal situasjon, men han ble skadet rett før han dro. Benken nå og fra start mot Brighton. Så blir jeg ikke sjokkert om han starter, men av nevnte grunn håper jeg ikke det - selv om han nå normalt er vår beste midtbanespiller.

Selvsagt vinner vi denne! To mål eller mer, på tide at mine høye ambisjoner for laget får uttelling i tippekonkurransen.

Ange er rå på å rotere.

Hyggelig å ha en OK benk igjen merker jeg.

Davies er visst også tilbake på benken.

Højbjerg-bentancur-maddison er en midtbane som kan funke det. Vet ikke om de har spilt sammen før? Men de to første pleide å spille bra sammen.
          Digg med bra benk ja, lurt å hvile Kulusevski og gi de to andre fornyet tillit etter de faktisk viste god form sist

Bentancur må manne seg opp etter skaden, hadde vel ingen taklinger sist og usikker i duellene. Må tilbake til sitt gamle jeg.💪😎

Så deilig med en manager som gjør de riktige laguttakene.