Jeg liker Ramsey svært godt. En av få engelske litt yngre jeg tror har potensial til å bli noe spesielt, men denne har jeg 0 tro på. Så ser man jo hvorfor klubben ligger langflat etter han. Foruten Neto er det ikke mange spillere som har vært skadet mer enn 200 dager de siste 2 sesongene. Ramsey er slik sett rimelig unik.
Det eneste man kan se for seg fungere her er en FFP-luring. Vi betaler 50m for Ramsey (rett inn i bøkene deres). De kjøper Lo Celso for 30m - som de kan avskrive over kontrakten. Det kommer da an på hvor desperate Villa blir. Etter litt triksing med Everton og antar et salg av Luiz til Juventus vil det overraske meg om de på toppen av det må selge Ramsey (det vet jeg dog ikke). Skader ikke å prøve på det, men sjansen for at dette skal skje anser jeg som minimal.
Må også spørre seg hvor langt klubben vil være interesserte i å strekke seg etter en slik type spiller nå. Ramsey er jo på mange måter en mer målfarlig Sarr. Da faller han inn i kategorien hvor vi har best dekning på hele banen. Kjøper vi en ny "nr 6" vil Sarr, Bentancur og muligens Bergvall allerede dekke den rollen hvor jeg mener Ramsey passer best. Så kan selvsagt slikt flyttes rundt på og fortsetter Maddison å være dårlig kan Ramsey spille den rollen også.