Fant ikke noen tråd som passet, mod må gjerne flytte eller slette 😊

Bare et spørsmål, er det mulig å laste opp screenshot/bilde fra telefon i trådene? Får bare opp «https» når jeg bruker knappen nede til Høyre.

Mabbutt I utgangspunktet har jeg valgt vekk mulighet for å laste opp bilder (unntatt via innebygging/embedding fra tredjeparter) for å unngå copyright-problematikk. Det er mange ivrige rettighetshavere der ute med automatiske verktøy som skanner nettet for bilder, og som sender faktura straks de oppdager at egne bilder vises ulisensiert på et nettsted. Om derimort bildet embeddes ("innebygges") fra en tredjepartstjeneste så er det ikke så enkelt.

Workaround:

• Bruk feks Imgur til å laste opp bilde (superenkelt fra PC ihvertfall - tipper det også er enkelt fra mobil om man laster ned mobilappen)
    • Trykk på copy link / kopier lenke
    • Lim inn lenken i den aktuelle posten (bilder fra Imgur "innebygges" / embeddes automatisk. så man limer kun inn url, ikke noe annet)

På sikt tenkte jeg å vurdere/undersøke om det er mulig at bilder kan lastes direkte opp, men at kun innloggede forummedlemmer har anledning til å få tilgang til bildene.

Schism Er ikke på X, ganske sikker på at de mørke herrer i WHO og FN overvåker den 😂 (Dårlig spøk)

OysteinS har ikke undersøkt om det finnes plugins for dette (vil forundre meg om ikke det finnes noe). noe som er av interesse for flere av dere?

Mabbutt

Beviselig så. Hvite hus sender krav til Twitter om hva som kan skrives om korona osv, men folk bare bryr seg ikke.

Uansett. Jeg har ikke gjort det selv, men til dette forumet har jeg tenkt tanken om å lag en «dummy account» for å linke til bilder man selv laster opp. Ser renere ut enn imgur. Og antar det er enkelt med video også (ikke prøvd).

Forøvrig har jeg ingen formening om hvor mye plass osv det potensielt vil ta på serveren til Knut hvis den slags lastes opp rett i forumet?

Schism Nå er du langt over mitt nivå, jeg hadde akkurat lært MS Dos «inn og ut» da Windows 95 kom og ødela livet mitt, da gav jeg opp 😅 Skal prøve å finne ut av den imigur appen👍

Mabbutt

HTTPS://imgur. com/upload

Veldig enkelt. Trenger ikke appen, men kan være litt kronglete fra mobil via nettsiden.

Måtte legge inn en «space» for at linken skulle fungere.

Kungreke *Er fantastisk 😉 Har en Compaq Deskpro 386n og en Compaq Prolinea 4/50 i fullt operasjonell stand til å spille PcLiga og CM93 på 😀

Mabbutt pcliga!! Fantastisk, helt glemt av det spillet. En kamerat hadde det på pcen sin. Monokrom skjerm, tror han hadde en 286. Jeg var jo mye kulere med 486 dx4, 100 mhz og 12 mb ram. Ble litt dos men hadde bpde dedikert gpu og 8 bit lydkort så kunne spille litt tøffere spill med mono lyd 😂