Dougie
Akkurat nå er Werner "the lesser evil" av de fire man her diskuterer, men om han er bedre enn Richarlison over tid betviler jeg sterkt. Ser man de siste årene og i PL så er Richarlison helt tydelig en bedre spiller - selv om Werner fra 16-20 i Leipzig leverte veldig veldig bra og bedre enn noe Richarlison har gjort. Werner har siden vært oppsiktsvekkende ordinær (med tanke på nivået i årene før) og hans svakheter rundt avslutninger virker til å ha satt seg fast. Allerede i hans korte tid her har han bommet på flere store (så bommer selvsagt alle og jeg er klar over at en "Wernerbom" blir lagt litt mer merke til enn når andre bommer).
Solomon var en "røver" hvor alt er blitt ødelagt av skader. Han er antakeligvis billig og i angrepsposisjon. Hvis noen byr det samme for Solomon som vi må betale for Werner kan jeg se poenget (selv om Werner blir dyrere i drift og sannsynligvis vanskeligere å holde fornøyd hvis han ikke spiller).
Litt samme med Kulusevski. Nå er jo han nede i et sabla hull, men det har Werner vært i tidligere også. Så kan det være at Kulusevski, som Werner, må bort fra Tottenham for å finne veien ut. Finner Kulusevski ut av det hullet så er han bedre enn Werner etter rundt 2020.
Korte historien er vel at jeg ikke er så fryktelig uenig at hvis man selger en av disse kan Werner ta deres plass. Personlig hadde jeg heller beholdt de vi har - selv om det er litt hipp som happ.
Drømmen er "stjerneving" - Son - Johnson (må gjøre seg fortjent selvsagt) som frontrekke neste sesong. Om da Werner tilhører 4-5-6. valgene eller ikke er forhåpentligvis ikke så viktig.