Interessant den der. Herlig trekløver av FIFA, UEFA og EU. Uten å ha lest dommen (bare hva media har gjengitt) er jeg vel tilbøyelig til å se EUs poeng. Prinsipielt hvorfor skal ikke klubber få spille kamper som de selv vil?
Ikke at jeg håper på SuperLeague, men ser jo at hva jeg håper skjer (ingen SL) og hva jeg mener på prinsipielt grunnlag (klubber må få lov til å gjøre som de vil) kræsjer.
Hadde vært morsomt å vite hva fansen mener. Jeg vet ikke om en eneste fotballfan som ønsker seg SL. Samtidig vet vi vel at mennesker i disse tider veldig sjelden gjør noe særlig for å forandre ting de ikke er enige i. VAR nærmer seg samme posisjon, men vi humper avgårde. Vi forandrer lover i Norge som til og med media er uenig i, men antar de samme tre partiene som knapt representerer folkeflertallet (anekdotisk) forsetter å sitte med makt om 2 år osv.
Mitt lille håp her er at Engelske klubber holder seg utenfor. Men frykter at det blir som LIV at når dammen brister så begynner klubber å flytte seg over. Chelsea feks ville de ha sagt nei? Osv.