Det mest skuffende med Dragusin er at det er ikke engang pasningsspillet som er hans største svakhet.
Han var den 4. dyreste overgangen i verden i januar i fjor. Det er så sensasjonell dårlig speiding. Ikke fordi han er en dårlig spiller, men fordi han er veldig uferdig og har helt andre kvaliteter enn det man trenger under Ange.
Han må til en klubb hvor man har en trener som faktisk trener forsvar. Og han må spille på et sted hvor man ikke blir bedt om å spille korte pasninger dypt inne på egen banehalvdel.
Så vet vi alle hvordan dette går. Ange skal spille han som Bissouma lenge enda. Og så blir han “hengende” rundt klubben fordi vi ikke ønsker å ta tapet som vi opplagt må ta.
Bare å krysse fingrene for at det ikke skjer denne gangen, men veldig optimistisk er jeg ikke. Jeg/vi har sett spillere som Sissoko og Emerson heve seg kraftig tidligere, men jeg klarer ikke å se at det skjer med Dragusin. Og hva gjør vi senere i sesongen når VDV og Romero hviles (hahahahaha - sa jeg hvile - mente skadet)? Jeg tipper Davies og Gray er foran i rekka.