https://www.transfermarkt.com/tottenham-hotspur/kadernachposition/verein/148
Den der er etter mitt syn faktisk ganske riktig. Sessegnon er vel mest LB i disse dager, men ingenting er etter mitt syn direkte feil.
Vi har i antall god dekning over alt (dekning hva gjelder kvalitet kan man diskutere til man blir grønn) - bortsett fra på RW - hvor vi har nada bak Kulusevski. Dvs en haug som selvsagt kan spille der ute, men feks Son som har vært verdensklasse til tider på venstre er etter mitt syn ordinær på høyre. Richarlison hadde samme problem i Everton (ikke at han var verdensklasse på venstre, men betydelig bedre der).
Den litt merkelige situasjonen vi er i - er at vi har en førsteoppstilling som ikke er veldig lett å oppgradere hvis alle leverer som vi håper - og som de har gjort. Mulig unntak Richarlison.
Vicario: ny
Emerson: plutselig sabla god - samt Porro
Romero: potensielt verdensklasse
VDV: ny og skyhøyt potensial
Udogie: ser jo voldsomt bra ut - umulig å kjøpe en ny som skal blokke for han nå
Bissouma: ser endelig ut til å bli den vi trodde vi kjøpte - blant PLs beste i sin posisjon i så fall
Bentencur: veldig bra før skaden - håpløst å oppgradere selv om han sannsynligvis aldri kommer helt tilbake der han var
Maddison: ny og ser veldig lovende ut
Kulusevski: bør få en utfordrer, men var jo helt enorm første halvår - hvorfor skulle han ikke komme tilbake dit?
Richarlison: er jo veldig god, men ikke for oss - kan opplagt oppgraderes - selv om det blir dyrt hvis Richarlison finner tilbake til sitt beste
Son: verdensklasse når han er i form og frisk
Så skal man "splashe" for å vise at man "satser" (hater slike begrep - veldig Orwellisk) så finnes det etter mitt syn to muligheter. Høyreving eller midtspiss. Høyreving finner vi garantert ingen som er bedre enn Kulusevski første halvår. Så hvis Kulusevski våkner til igjen sitter vi med 60-80m på benken igjen. Richarlison kan oppgraderes, men hvis ikke en som Orban plutselig tar voldsomme steg (som spillere i hans alder noen ganger gjør) så må man bruke en veldig stor del av hva man fikk for Kane på feks Vlahovic. Deretter må man bare krysse fingrene for at noen byr 30m for Richarlison og at han drar. Jeg er ikke kategorisk i mot det siste, men hjelpe meg hvis vi skal la Richarlison råtne fra benken. Kan ikke være bra for harmoni i troppen eller for oss finansielt.
Kulusevski håper jeg får en skikkelig utfordrer. Jeg tror egentlig ikke at det mangler på motivasjonen og slikt, men noen ganger når man havner i en tørke så er det ikke bra å bare spille og spille heller. Noen ganger virker det som man da bare ender opp lengre og lengre inn i en blindvei. Selv om det motsatte også er sant - 6 mnder på benken vil nok ei heller hjelpe Kulusevski, men å ha en som gir han konkurranse og som naturlig spiller på høyre ville vært gunstig. Olise passer ikke helt der ved nærmere ettertanke - blir for dyr. En "Solomon" hadde vært bra.