Tok ei lang økt foran tv igår med PL. Sesongen i år er jevn. City imponerte meg ikke voldsomt, Chelsea var det laget som burde vunnet i kampen mot arse. Manure tok nok en tynn seier mot ligaens dårligste lag. De har 6 poeng på de siste to, burde/kunne fort ha stått med 1.
Liverpool spilte relativt jevnt med Everton som er forferdelig dårlige også i år.
Muligheter her altså

Madball Seier meg veldig enig. Såg det samme, i dei samme kampane som deg.
    Vil legge til at Villa til tider ser sjukt bra ut. Til tider veldig ujamne, men dei har ein flyt og ein sjølvtillitt som gjær at dei resultatmessig valsar over West Ham.

Så ikke hele Villa - WH, men som vanlig litt tilfeldig også. På 1-0 er det kamp. Så gir WH bort en fryktelig straffe. WH flakser selv til 2-1 før de gir fra seg et ekstremt billig 3-1 (riktignok veldig godt gjort av Watkins, men skal opplagt ikke få lov til å skyte så fritt).

Mye av grunnen til at vi ligger høyt oppe er etter mitt syn at vi har begrenset antall billige mål i mot. Vi "ga bort" et rødt kort, men vi har ikke gitt bort mål på samme måte som WH gjorde i går. Den slags mål har vi også gitt bort mange av de siste sesongene.

Blir vel litt sånn i kveld også. Hvis vi ikke gir bort billige mål så slår vi normalt Fulham. Ryker vi på en dum straffe, et langskudd via noen eller en vanlig dødball så kan det bli jevnt. Selv om hjemme mot Fulham er en kamp hvor vi også kan tåle et slikt mål eller to imot og allikevel vinne.

Schism
      Synes jo vi har hatt mye marginer. Dvs ikke flaks nødvendigvis, men at vi har spilt noen jevne/tette kamper hvor tilfeldighetene bikker vår vei. På et eller annet punkt er det bare naturlig at det vil snu litt også.

Fotball.london "spekulerer" i at Santiago er med i kamptroppen mot Fulham. Uvisst om det også evt skulle bety en plass på benken.

...recent training pictures posted to Instagram, academy starlet Yaya Santiago is shown in action with the senior team at Hotspur Way. While academy stars joining in sessions to make up the numbers is not uncommon, the Spain international is pictured wearing a green bib with Bryan Gil and Oliver Skipp also wearing that colour.

https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/news/tottenham-post-early-team-news-27964265

Dougie

Nesten et filosofisk spørsmål. Var det marginer/flaks at vi snudde mot SU eller var det marginer/uflaks at vi i det hele tatt lå under? Totalt sett ingen tvil om at vi fortjente å vinne den kampen, men det var ikke like opplagt etter 95min eller hva det nå var.

Liverpool litt samme. Kan kanskje si vi hadde mer flaks der ettersom Liverpool "gir" oss 2 røde kort. At vi skårer helt på slutten er marginer på vår side, men at vi ikke leder den kampen allerede på det tidspunktet er marginer/uflaks.

Luton også. Utrolig at vi ikke leder før det røde kortet, men etter det røde kortet kan man fint si at vi har flaks som vinner.

Vet ikke om jeg synes vi har hatt mye, men noe har det vært. Og enig i at før eller senere taper vi en kamp (eller uavgjort) hvor vi hadde "fortjent" bedre. Det har kanskje ikke skjedd selv om Brentford var litt irriterende.

Synes marginene er på vår side både mot Liverpool og United. Ikke at vi vinner ufortjent, men begge kampene er fulle av definerende øyeblikk som stort sett bare bikker vår vei.

Luton skal vi jo lede med flere, så den er jeg enig i. Sheff Utd-kampen blir nok litt farget av måten vi avgjør på, men ingen bra kamp av oss. Skal sies at vi der blir snytt for minst én klar straffe.

Men altså, på ingen måte flaks eller ufortjent at vi ligger der vi ligger. Bare at vi er involvert i nok tette kamper til at marginene naturlig nok vil vippe andre veien noen ganger også. Frykter jo at Fulham kan bli litt en sånn kamp, så ingenting hadde smakt bedre enn en skikkelig overbevisende seier.

Schism Mykje enig her. Litt derfor eg skriv resultatmessig valsing. For det var ikkje 90 minutt med fyrverkeri fra Villa heller. Men dei har en positivitet, guts og innsatsvilje som kanskje "smittar" litt over i flyt/tilfeldigheter. Litt som med oss. Kor ofte får nokon mulighet til å skyte i den situasjonen på 3-1 for Villa? Ytterst sjelden. Men når først nokon får skyte der, så er det veldig "typisk" at det er lag i flyt som setter den. For det er ikkje kjempelett å sette den heller. Vekker forøvrig minner om Bohinen mot england i 93.

Ellers meiner eg at når Villa, Brighton og Tottenham har dagen, så er det omtrent ingen i PL som spelar meir underholdande og artig fotball. Uten tvil dei 3 artigaste laga å sjå på so langt i år.

Det vanlige, ingen enkle kamper i PL.
          Vi spiller hjemme mot Fulham og vi bør vel vinne her.Mye rykter om spillere som ikke helt 100% (Son, Romero,Sarr).Håper de blir klare.

Håper på tre poeng, vi er i flytsonen.Skal selvsagt ikke undervurdere Fulham, men jeg har tro på 3 poeng.
          Er der på tide å vurdere om vi skal rotere litt på laget.
          Ville startet med Johnson på vingen, latt Richarlison sitte på benken.Porro har vært god, men kunne Royal fått sjansen.
          Gill kan bli en joker her.Får Veliz noen minutter i kveld?

Hærleg det intervjuet med Maddison som Viaplay viste der. Rett fyr til rett tid

Nokon som har sett Vinicius for Fulham? Funkar han bra?

Absolutt ikke et dårlig lag (iallefall fra midtbanen og framover) Fulham stiller. Blir spennende som alltid, håper vi scorer tidlig!

Andreas

Utvilsomt. Gitt Villa mye skryt i år. Veldig veldig bra lag. Hadde de ikke hatt Europa hadde de etter mitt syn vært en reell utfordrer til topp 4. Nå tviler jeg på at troppen er bred nok, men de beste 11 er helt i skorpa på topp 4 og et lag som kunne presset seg inn med en toppsesong.

WH er forøvrig heller ikke dårlige. Så å slå de 4-1 er uansett sterkt selv om fra det jeg så var resultatet noe flatterende.

Dette blir en tålmodighetsprøve og litt skummelt. Blir mye ball og kontringer imot...