Tottenham Hotspur (1) VS Fulham (12)

Turnering: Premier League
Når: 23. oktober 2023 kl 21:00
Stadion: Tottenham Hotspur Stadium
Dommer: Anthony Taylor
TV: Viaplay, Viasport Premier League

Tottenhams lagoppstilling (forventet):
Vicario
Porro Romero van de Ven Udogie
Sarr Skipp Maddison
Kulusevski Son Johnson

Innbyttere: Forster, Dier, Davies, Emerson, Højbjerg, Gil, Lo Celso, Richarlison, Veliz
Skadet: Perisic, Whiteman, Solomon, Sessegnon, Bentancur
Suspendert: Bissouma

Motspiller å se opp for: Vinícius
Forventet resultat: 3 - 1 (Son, Porro, Johnson)

Arkiv med Tottenham mot Fulham-kamper

Tabellkonkurranse: https://spursforum.no/tabellkonkurranse (oppdatert t.o.m. runde 8)

#Tottenham #Fulham #TottenhamFulham

Hvordan ender kampen?

Denne avstemningen er avsluttet.

Vi skal ikke undervurdere Fulham, men personlig vil jeg være skuffet om vi ikke beholder førsteplassen på tabellen etter at denne kampen er ferdigspilt.

Det største spørsmålet er hvordan vi vil fungere uten Bissouma og hvem som tar plassen hans. Også spent på om Johnson går rett inn for Richarlison eller om han holdes på benken.

Må vel bli PEH som går inn for Biss. Etterhvert kommer Gil også inn. Ange skal visstnok være storfornøyd med ham. Så var det Richarlison da,... Et forsøk til mot antatt svakere motstand ville nok vært lurt.

99% sikker på at det blir Højbjerg. Også ganske sikker på at Richarlison starter som ving.

Fint hvis man har Lo Celso, Gil og BJ på benken. Antar også Veliz. Gir oss litt å kaste innpå selv om de er litt rustne.

Ettersom det blir et tvunget bytte med Højbjerg tror jeg ikke Ange vil gjøre noe mer.

Det skal ikke veldig mye til for å miste førsteplassen, dessverre. Det holder med at Arseanal vinner med 1 mål mer enn oss (evt. taper med 1 mål mindre dersom også City og Liverpool ikke vinner).

Jeg holder oss som favoritter!
Men vi har slitt mot motstandere som ligger lavt, som Sheffield Utd og Liverpool.

COYS

OsvaldoArdiles Jeg tenker at vi burde ha gode sjanser til å vinne med minst like gode siffer som Ars* til helgen 😉 Men mulig jeg begynner å bli for optimistisk. Gikk jo ikke så bra mot Fulham sist.

Tror faktisk ikke Fulham vil ligge spesielt lavt. Ikke helt Silva sin stil.

Starter vi som mot Luton og får uttelling tror jeg dette blir bra. Gjør vi ikke det er ofte Silvas lag seige å spille mot.

Klarer ikke finne noe om skaden til Diop, men hvis han er ute er det viktig.

Spennende i så fall å se midtbanen uten Bissouma og med Højbjerg.

Med litt småskader på Son og Cuti kan det være greit.
    Første gang vi spiller mandag og fredag?

Anthony Taylor blir mandagens dommer

Ja. Virker som mye drama på X og andre steder for veldig lite.

Fotballspillere har vondt. Ikke noe nytt.

Vi får opplagt nye skader, men bortsett fra Perisic og Solomon blir ting lysere og lysere for hver dag.

Viktigste er opplagt å unngå noe store nye - ala Bentancur, Perisic, Solomon osv.

Håper selvfølgelig Cuti blir 100 prosent. Men hadde også vært drita kult med Phillips. Fulham er vel ikke det værste å debutere mot. Sikkert kult for Dier også 😔 Må si jeg føler litt med ham. Men, han også forstår at han ikke har hatt nivået på en stund. Har jo kravlet seg inn på benken igjen da... Som sagt, Cuti er nok klar og hvis ikke blir det nok Davies som venstre stopper.

CWaddle

Tviler på at man flytter VDV over til høyre for å gjøre plass til Davies.

For meg virker det 99.9% sikkert at Romero spiller, men skulle noe skje ser jeg på Davies som mindre sannsynlig enn Phillips, Dier eller Emerson. Rekkefølgen på de tre andre mulighetene har jeg ingen sterke syn på. Hvordan er de på trening og treningskamper kan ikke være uvesentlig. Så sier det ganske mye at Dier ikke er det opplagte valget. Vill spekulasjon ville jeg sagt Emerson/Dier/Phillips i den rekkefølgen. Og da kan det meget vel være at Phillips er den som starter. For alt jeg/vi vet er han helt gud på trening og man føler at han er den man vil ta sjansen på.

Gitt utgangspunktet om mulighet for å figurere alene på tabelltopp ville Tottenham fra ifjor ha snublet i denne kampen. Spennende å se om vi klarer å ta tre poeng!

Enig. Skal ikke undervurdere den mentale biten her. Rimelig vanlig at man blir merkelig passive når man tenker for mye på resultatet - spesielt i kamper alle tenker at man ikke har noe å vinne, men alt å tape.

Selv lag som det norske damelandslaget i håndball - som har all verdens rutine og erfaring med å vinne - går i blant på noen merkelige kamper som ingen helt klarer å forklare.

Betyr ikke at dette må bli en slik kamp, men risikoen er definitivt der.

Så har Fulham Diop og Tosin ute. Jeg kjenner ikke Bassey, men det forsvaret Fulham vil stille med er nok noe av det dårligste i PL. Må være mulig å utnytte.

Alt annet enn seier i denne kampen vil være en skuffelse. Laget må også vise at det kan prestere uten viktige spillere. Vi har jatt ganske god tid til å forberede oss på dette scenarioet nå med landslagspausen osv.