Veldig gode poeng igjen John!
Han kommer vel fra en del av verden hvor folk ofte vil ekstremt mye - og jeg tror du er inne på noe. Ikke at det er unikt for Kulusevski da vinger som starter kamper generelt har en tendens til å slukne utover i kamper. De må ofte gå på lange løp defensivt og alle som har spilt fotball vet at det å skulle drible forbi noen eller vende opp for å slå en presis ball er enklere når beina er friske.
Personlig tror jeg Kulusevski også er undervurdert fordi han ikke løper elegant. Han ser rett og slett ikke elegant ut (samme problemet som Skipp har).
https://www.transfermarkt.com/spieler-statistik/wertvollstespieler/marktwertetop?land_id=0&ausrichtung=Sturm&spielerposition_id=12&altersklasse=alle&jahrgang=0&kontinent_id=0&plus=1
Vet ikke hvordan den linken fungerer, men sorter man på høyrevinger så ser man kjapt at det ikke finnes drøssevis med etablerte folk som er bedre enn Kulusevski. Ikke at transfermarkt sin verdisetting er noe perfekt målestokk. Feks tar det veldig lang tid før verdiene justeres. En kar som Antony er opplagt ikke bedre enn Kulusevski - på samme måte som Kulusevski knapt er verdt dobbelt så mye som Neto (den verdien er relativt lav pga skadene hans antar jeg - og bruker litt tid på å komme opp igjen).
Så må Kulusevski også bli bedre. Han er veldig god, men akkurat nå i startoppstillingen så er det Sarr, Solomon/Richarlison og Kulusevski som er de svakaste leddene. Ikke fordi Sarr og Kulusevski på noen som helst måte er svake, men fordi resten ser faktisk så bra ut at man fint kan se for seg alle de spille på et lag som kjemper om ligatittelen. Hadde man byttet ut Sarr med Bentancur og plassert Kane og Mitoma i det laget så hadde jeg ikke byttet startoppstilling med noen i verden akkurat nå. Kulusevski er ikke helt der - men han var det den våren - så han har opplagt potensialet - må bare vise at han kan komme tilbake helt der (vil si han nå er 90%).