Håper du har rett, men usikker.
Jeg har ikke noe sterkt syn på strukturforskjellene i spillet. Jeg ser for lite til å kunne si, men ser ikke bortifra at du har rett. Engelsk fotball har definitivt gått litt bort fra mye sone-tankegang til mer mann mot mann - ettersom forsvarsspillerne har gått fra å være Adams til van Dijk - hvor man faktisk kan matche angripere i fart, styrke osv (noe folk som Adams aldri kunne).
Hva passer Ndombele best? Går man av en mann når man spiller mot lag som spiller høyt og mer mann mot mann så åpnes «alt» opp. Det skjer nok mindre i Italia fortsatt - selv om Serie A ikke er Serie A som det var for 20+ år siden lengre. Jeg vil si det er negativt for Ndombele. For meg er ikke Ndombele en som kan lure forsvar gjennom å være millimeterpresis. Derimot kan han gå av folk en mot en hvor som helst. Og på måter knapt noen andre kan.
Samtidig er kvaliteten opplagt dårligere og en Ndombele i form og med selvtillit er god nok til å spille hvor som helst. Selv om Pochettino og våre speidere opplagt lot seg lure av «overfladisk» kvalitet er ikke Ndombele på sitt beste en dårlig spiller. Jeg tviler på at han noen gang vil bli ei verdensstjerne uansett hva som skjer, men kan helt sikkert bli veldig nyttig på rett plass.