Da er det 39% sjanse for at vi vinner serien folkens 😅

Sesongstarten er faktisk så sterk at den gir grunn til optimisme. En nøkkel er å vinne kampene mot de laga nederst på tabellen, der er det ofte mye å hente. Et tap eller uavgjort mot city i ny og ned trenger ikke spolere noe som helst

Når man ser hva slags mannskap Ferguson vant med i sin siste sesong og hva Ranieri hadde til rådighet i Leicester så er det absolutt mulig. Så lenge vi søår de lagene vi skal være bedre enn, og det mener jeg er samtlige lag utenom Liverpool, City og Arsenal. De andre er enten like gode eller dårligere, da mener jeg spiller for spiller. At Newcastle slår oss i fjor f.eks. er kun fordi de fungerte optimalt som lag på et tidspunkt vi ikke fungerte, spiller for spiller selv uten Kane i rekkene mener jeg vårt førstelag er bedre.

Personlig tenker jeg at det er for tidlig å konkludere med om vi hører hjemme i kategorien "tittelutfordrer" eller "topp 4-utfordrer". Om vi fremdeles er 0-4 poeng unna toppen rundt jul så kan man evt begynne å tenke at det ligner på noe.

Etter jul har vi dog en del utfordringer: Asiamesterskap, Afrikamesterskap samt rekken på fire harde "toppkamper" i april/mai (Newcastle, City, Ars, Liverpool).

Knut Etter jul har vi dog en del utfordringer: Asiamesterskap, Afrikamesterskap samt rekken på fire harde "toppkamper" i april/mai (Newcastle, City, Ars, Liverpool).

Veldig greit at toppkampene ikke kommer i perioden med mesterskap.

Man ser i Norge år etter år at et eller annet "merkelig" lag henger med i toppen fra start og så er det akkurat som man "sitter fast" der. Haugesund har gjort det. LSK. Tromsø i år. Selv Ranheim holdt det gående sjokkerende lenge. Er vel blitt mer regelen enn unntaket at man har minst ett lag som overpresterer tidlig og plutselig er med hele veien.

Så er Norge opplagt mer uforutsigbart enn PL.

Jeg tror ikke noe lag i år vil snuse på 100 poeng. Kan fort være en vinner på midten av 80-tallet. Jeg tror ikke vi klarer det, men sist vi nådde 86 (16/17 - og det er vel eneste gangen vi har vært i nærheten) hadde vi 20 poeng etter 10 runder. Riktignok hadde vi en helt vill vår den sesongen som i praksis er umulig å kopiere (vant vel alle kamper bortsett fra tapet mot WH fra et sted i februar og ut).

Schism Bodø/Glimt vant i 2020, de var vel ikke akkurat kjent for å være et topplag før det. Arsenal er jo ikke akkurat noe medaljegarantist, 20 år siden de vant sist. Liverpool var jo uten PL tittel i evigheter. Ting har forandret seg en god del de siste ti årene. Største endringen er vel at United har blitt en middelhavsfarer, er ikke usannsynlig at de rykker ned i løpet av noen år om de ikke får orden på ting.

Kungreke

Enig i at det finnes flere eksempler.

Arsenal i fjor var veldig likt oss nå. Gjorde ganske store forandringer. Fikk en god start og seilte lenge avgårde. Enig i at det er et bra eksempel.

Liverpool skjedde litt mer gradvis. De var allerede et topplag før året de vant.

Schism Liverpool er liverpool, surfer videre på en horde med legacy fans. Vi må nesten vinne noe før gamlingene dør ut, er ikke mange igjen av de som har sett oss vinne noe nå.

12 dager senere
              4 dager senere

Først Wenger. Nå Guardiola. Mind games for å legge press på oss.

• Knut svarte på dette.