Jeg synes den er vrien. Husker da UEFA-cupen/Cupvinnercupen gjerne kunne ha nesten like høyt nivå som CL, siden det bare var 1-2 lag pr liga i sistnevnte. Var noe helt annet å vinne disse turneringene da. Dagens varianter (EL og Conference) blir så åpenbart annenrangs.
Samtidig synes jeg fortsatt (fra et litt forballromantisk ståsted) at det har en verdi. Det er mange store tradisjonsrike europeiske klubber med i begge - selv om nivået på disse har dalt. Ofte mye mye bedre atmosfære på sluttspillkampene enn i CL (se Rangers, Frankfurt, Marseille etc og sammenlikn med City og Madrid). Jeg tror jeg hadde omfavna et «run» i en av disse turneringene med ganske åpne armer.
Er jo også noe med at hvem er egentlig vi til å snakke ned troféer som dette? Ja, vi har større ambisjoner, og kan dermed til en viss grad «heve» oss over dette i motsetning til feks West Ham, men vi har vunnet ett trofé de siste 20 årene, og det er det minst gjeve i England. Så jeg vet ikke. Tipper N17 hadde kokt ganske bra om det hadde kommet til stykke.
Problemet er bare at det blir så hummer og kanari de gangene vi er med. Vi har ikke baller nok til hverken å totalt nedprioritere/bruke det som ren utviklingsarena eller prioritere (og dermed potensielt ofre et par plasser i ligaen), så det blir alltid en sånn slapp mellomting der vi ryker ut på forsmedelig vis uten å egentlig å ha oppnådd noe annet enn ekstra belastning. Lurer på hvor mange ganger jeg har hørt frasen «EL er jo en turnering vi har sjanse til å vinne da»! Større tro på at vi vinner ligaen enn at vi noen gang skal få til det.