- Redigert
Fornuftig å fylle på dersom Kane stikker.
Fornuftig å fylle på dersom Kane stikker.
PANG så var det igang
Han liker bilder fra spursofficial på Instagram. Og satt på benken i går i gårsdagens seriekamp.
Så ganske mye som tyder på at noe som kan skje her.
Hadde gitt mening. Fleksibel angriper som kan spille alle tre posisjoner, men først og fremst som spiss. Samtidig så pass tidlig i karrieren at han nok tåler å spille andrefiolin bak Richy i en førstesesong på toppnivå.
Ja. Denne kan jeg se poenget med. Selv uten at Kane drar mener jeg vi er litt tynne på høyre.
Kane/Richarlison/Veliz/Scarlett (forventer jeg drar på lån)
Son/Solomon
Kulusevski/Orban
Det fordrer at Perisic forsvinner og at man i praksis har gitt opp Gil. To ting som ikke er helt usannsynlig.
Problemet med Perisic og Gil er at vi har en haug som er mer naturlige på venstre (merkelig nok uansett hvilken fot som er deres foretrukne). Son og Richarlison (hos Everton) er helt andre spillere på høyre enn venstre.
Personlig håper jeg Gil kan få sjansen bak Kulusevski. Ser egentlig ingen grunn til at han ikke kan spille på høyre med den overlegne teknikken han har.
Så hadde man hatt Solomon og Son på venstre og Richy og Orban på topp.
Da hadde man hatt utrolig mye fleksibilitet med folk som kan spille på flere plasser.
Så bør man sikkert låne ut minst en av Veliz og Scarlett. Fortrinnsvis Veliz til Championship så han får kjenne på engelsk fotball.
Det optimale, uansett om Kane utsetter exiten sin, hadde vært å få på plass en ung "permanent" erstatter nå som rekker å spille seg litt varm i trøya, viser at han tar nivået og tåler å spille andrefiolin ett års tid.
Helt klart. Mye kommer jo an på om Richy griper sjansen om han får den. Han bør opp mot 20 seriemål. Tviler, men skal aldri si aldri.
Ikke uenig i at Gil burde passe på høyre, men han har stort sett spilt på venstre. Og med alle skadene er jeg redd han aldri får kommet igang.
Selv har jeg stor tro på Gil, men noen ganger blir bare ikke timingen og slikt riktig.
Veliz er snart 20 og har spilt fast på høyt nivå lenge. Kan ikke forstå at han skal hit for å bruke 2-3 år før han kan spille. Selv utlån i Championship virker merkelig (men selvsagt en mulighet).
Veliz kan være den neste Batistuta for alt jeg vet. Men ser man på de klubbene som kjøper flere Veliz’er i året (Chelsea/City osv) så trenger de som regel et par år før de tar nivået. De fleste blir også solgt etter et par år på utlån. Men en sjelden gang finner man gull. La oss håpe Veliz er unntaket.
Karen har to fulle sesonger på toppnivå i Argentina. Ikke så ulikt Julian Alvarez - selv om Alvarez var litt eldre da han kom til City.
Når man er vant til å spille førstelagsfotball på så høyt nivå vil det være helt utrolig merkelig hvis man ikke skal se på han som kan bidra rimelig kjapt.
Ingenting er bedre enn om han kan erstatte Kane direkte
Hvis siste ITK er riktig så bra det også. Låne tilbake Orban. La Veliz få være nærmere førstelaget.
Liker ikke hva vi har på høyre. Spesielt ikke ettersom Kulusevski ikke var på topp siste halvår i fjor (spesielt). Men ingen krise selvsagt. Kulusevski/Porro/Richarlison/Son og Gil når han kommer tilbake kan alle spille der. Forhåpentligvis hever Kulusevski seg igjen og da er det ikke noe problem uten Europa.
https://www.standard.co.uk/sport/football/tottenham-transfer-news-gift-orban-b1100526.html
Kan fint se for meg at vi ikke får rotet til noe mer enn Orban inn - rett og slett fordi så mye må ut.
Men ting kan skje kjapt selvsagt. At vi har følere ute tviler jeg ikke på. Ikke uten grunn at vi ønsket mye kontanter fra BM antar jeg.
Bedre støttepasninger enn hva Lukaku klarer om ikke annet.
Kjenner ikke Orban, men riktig type, riktig alder og akseptabel pris for risikoen man tar.
Og skulle man klare å selge Richarlison kan man jo uansett kjøpe Vlahovic. Selv om Vlahovic ikke er like opplagt type spiller for Ange som det virker som Orban er.