Utrolig imponerende. Og noe av det morsomste som fan, som er litt merkelig da jeg antar ingen av oss faktisk er fra Nord-London, er når en «egen» kommer inn på a-laget. Bare denne kampen viser at potensialet er så høyt som hos noen andre.
Samtidig er det en lang vei å gå. Jeg har hørt de samme lydene fra tribunen tidlig i Etheringtons karriere 😅 Husker også jeg var der helt i starten av Taarabts - hvor han gjorde noen litt tilsvarende raid som fikk hele tribunen i en eller annen form for synkron orgasme. Jeg så også folk som Wilshere, som så helt umenneskelig bra ut live tidlig i karrieren, forsvinne.
Så tror jeg Moore er på et bra sted nå. Da folk som Etherington og Taarabt var her, var vi desperate etter en som skulle «redde» oss. Det er vi ikke nå (og Etherington var opplagt ikke på samme nivå ferdighetsmessig - så mer et lite skråblikk på hvor vi var som klubb da han av alle var den vi gledet oss til å se). Vi har en manager som virker til å ha litt det Redknapp hadde hva gjelder å veilede unge spillere (Redknapp får alt for lite skryt for at Bale og Modric ble som de ble - det var ikke gitt). Og vi har et lag som gjør at man ganske enkelt kan balansere Moores spilletid. Han kan få spille mye eller lite litt ettersom hvordan man ser ting går. Selv om det nå i praksis er umulig å ikke la han starte EL hvis han ikke spiller mye PL.
Jeg vet ikke hvem av Moore, Bergvall, Gray, Vuskovic, Udogie, Odobert og kanskje man skal ta med Johnson som blir verdensklasse (i sin posisjon). Alle blir det garantert ikke. Og det skal mye til at mer enn 2 blir det, men at man i det hele tatt kan snakke om at 1 og til og med flere enn 2 kan bli det - uten å være gal - er ganske spesielt. Når folk som Bergvall og Gray drukner litt bak Moore og Vuskovic - og man nesten ikke snakker om Udogie. Da har man en rimelig heftig talentbase.