Knut Ange Postecoglou has revealed that Manor Solomon is still a bit away from making his Tottenham return following a further procedure on his knee. https://www.football.london/tottenham-hotspur-fc/fixtures-results/ange-postecoglou-reveals-manor-solomon-28601997
Knut ⚪️🇮🇱 Postecoglou on Manor Solomon: “Manor is sort of progressing but is still not anywhere near rejoining the group”. “He still has a bit of a way to go. Again, it is another frustrating one for him. He is working really hard”.
Schism Helt utrolig for hva som i utgangspunktet "bare" var en meniskskade? Emerson brukte vel omtrent en ettermiddag på å bli bra. Menisk kan være noe møkk over tid, men sjelden et problem for unge spillere.
Andreas At det skal ta så lang tid for å bestemme seg for å operere? Er ikkje det litt treigt? Eller er meniskskadar noko som enten blir bra, eller så må det opererast, og man veit ikkje før det er gått litt tid?
Schism Tror ikke det er første operasjon. Tredje? Meniskskader kan trenes bort, men tar vanligvis alt for lang tid for at fotballspillere gjør det (meg bekjent). Operasjon er vanligvis enkelt. Emerson ble vel operert etter Solomon?
OysteinS Schism ikke mulig å trene bort en fillete eller sprukken menisk som tyter inn i leddet, en såkalt "bøttehank", det kreves kirurgi.
Knut OysteinS noen formening om hvorfor det kreves flere operasjoner? Er det "vanlig" for et slikt problem, eller vil det si at tidligere inngrep ikke ble utført godt nok?
OysteinS Knut usikker Knut, men det er nok en tendens til at ingrepet skal være minst mulig omfattende og hvis utilfredsstillende resultat må operasjonen gjentas. En menisk operasjon er normalt kikkehulls kirurgi, men noen ganger kreves det åpen kirurgi pga skaden er mer omfattende, åpen kirurgi gir normalt også engre helningstid.
Schism Ja. Jeg mente ikke at alle meniskskader kan trenes bort, men mange kan. Dog usikker på hvor vanlig det er for profesjonelle. Spesielt unge. Tar mye tid. Tok over ett år for meg. Ikke vanlig at menisk kreves mer enn en.
Knut Manor has missed a whole lot of football, that’s for sure. I think he’s happy to be out there again and, again, a good pre-season for him will hopefully get him back up to speed. https://www.tottenhamhotspur.com/news/2024/july/ange-postecoglou-on-manor-solomon-s-return-and-squad-update/