Schism Mulig jeg tar feil, men tviler på at noen etablert veldig god stopper noe sted har et sterkt ønske om å komme til oss nå. Håpet er å finne en "Matip" eller lignende som kan etablere seg som et 2/3-valg ved å være bedre enn man først tenkte og som kan levere selv om han til tider vil bli sittende mye på benken. Kanskje kan det være Kelly.
Vet ikke om jeg deler den.
City: Litt spesielt tilfelle siden disse gjerne brukes både på venstreback og dm. Men Stones, Dias, Akanji, Gvardiol og Aké er fra verdensklasse til veldig gode stoppere.
Liverpool: Har 4 gode, erfarne stoppere, selv om alle til en viss grad er skadeplaget. De hentet jo Konaté selv om de hadde Gomez og Matip som allerede etablerte.
Arsenal: Har slitt mer med bredden, litt som oss. Så jo hvor utsatt de ble da Saliba sleit i vår. Og de hentet jo Timber for store summer i sommer, så hadde vel håpet han skulle bli en god nr. 3 - i tillegg til at både White og Tomiyasu er habile stoppere.
United: Har Lindelöf og Maguire som 3. og 4. valg, og de to kostet vel mer enn hele forsvaret vårt til sammen.
Chelsea: Silva, Disasi, Badiashile, Colwill. Hadde elsket alle de tre siste som nr. 3 hos oss.
Ganske sprik i kvalitet ned til oss, som har Dier og Davies som mest opplagte alternativer. Så jeg mener det er store rom for forbedring, og fullt mulig å ha en tropp bestående av 3 mer eller mindre jevngode midtstoppere. Fryktelig usikker på om Kelly er god nok, men om det er krise i januar med VdV, blir vel det fort løsningen.