Maddison har samme “problem” som Palhinha. Veldig god på mye, men spesielt ett stort problem som gjør at han aldri kan spille fast for en klubb som ønsker å kjempe i toppen (av The Championship).
Palhinha har for dårlig teknikk og pasninger under press. Maddison har mer enn god nok teknikk og ekstremt god på pasninger under press, men klarer ikke å dekke nok rom fort nok.
Med Palhinha spiller man omtrent med en mann mindre med ball. Med Maddison spiller man omtrent med en mann mindre uten ball.
Når Maddison er i topp topp form så klarer han seg. Blant annet har han spilt strålende mot City, men han er ikke atletisk nok til å holde det gående i det tempoet som kreves over en hel sesong. Vanligvis er han også helt pumpa i det man runder 60 min.
Synd. For Maddison er en av få spillere i dagens lag med litt personlighet. Og jeg tror han er en type som kan løfte andre gjennom sin energi og positive væremåte. For ikke å snakke om at han er god på det som teller - målpoeng - egentlig ikke helt ulikt Dempsey.
Og skulle han motbevise meg etter denne skaden - for solgt blir han ikke før 2027 uansett - så perfekt.